Velkommen til Eggens trenerskole 2023

17/01/2023

Eggens trenerskole logo ofk rbk
Orkla Fotballklubb og Rosenborg Ballklub ønsker velkommen til Eggens trenerskole 4.-5. februar 2023! Trenerskolen arrangeres i Sodvinhallen på Kyrksæterøra i Heim. Nils Arne og Knut Torbjørn Eggen arrangerte den første trenerskolen i Idrettsparken på Orkanger i 2004. Den foreløpig siste trenerskolen gikk av stabelen i 2016.

Program for Eggens trenerskole 2023 ser du her.

Påmelding til Eggens trenerskole 2023 skjer via denne lenken.

Informasjon til deltakere Eggens trenerskole 2023

Eggen Rismark Orkla2

Når vi nå relanserer Eggens trenerskole, så er arrangørklubbene Orkla FK og Rosenborg Ballklub svært glad for at Christian Eggen Rismark blir sentral. Christian har lært mye av sin morfar Nils Arne og onkel Knut Torbjørn. Nå holder han på med UEFA B-lisens, og starter med det sin trener-karriere samtidig som han fortsetter sin spiller-karriere i Ranheim. Christian og Orkla har fått mye goodwill både i RBK og hos Trøndelag fotballkrets, og det er meget kompetente trenerteam som vil holde økter denne helga i Sodvinhallen på Kyrksæterøra. Nytt av året er at alle trenerne som deltar vil bli delt inn i grupper som vil få sin mentor, en trenerveileder, som vil forklare/diskutere/utfordre gruppa si gjennom helga slik at alle får mest mulig utbytte. Dette trenerutviklingstiltaket er dermed ganske unikt i norsk sammenheng.(Foto: Jon Møkkelgård).

Sodvinhallen illustrasjon
Lørdagen starter med registrering i Sodvinhallen på Kyrksæterøra(Bilde: Rosenborg fotballskole, Hemne), før den første av dagens tre praksisøkter sparkes i gang. Her vil kompetente trenere lede jentespillerne til RBK sitt akademi gjennom dagen. Midtveis vil vi få en paneldebatt hvor tema er «Arven etter Nils» og Christian Eggen Rismark, Ola By Rise med flere vil delta på denne. Her skal vi finne ut hvordan vi kan bruke Nils Arnes ideer om hurtig fremover-fotball i fremtiden. Avslutningsvis blir det en treningskamp mellom RBK Kvinner A mot Kil/Hemne sitt 1. divisjonslag. I forkant av kampen vil trenerteamene til begge lagene komme og fortelle om inngangen til kampen og dele med oss sin kampplan. Deltagerne får også delta på kampmøte til begge lagene, som også understreker delingskulturen både Nils Arne og Knut Torbjørn stod for.

Søndagen er lik lørdagen, med den forskjellen at det på søndag brukes gutter fra RBK sitt akademi som objekter, og vi avslutter hele trenerskolen med en ny treningskamp, mellom RBK Menn A mot Levanger FK sitt 2. divisjonslag. Også her vil vi få delta på kampmøte med begge lag. Det vil også bli en teori-økt på lørdag og søndag.

Trenerteamene til RBK A Kvinner (Steinar Lein og Robin Shroot) og Menn (Kjetil Rekdal, Geir Frigård og Roar Strand) vil gjennomføre treningsøkter, i samarbeid med trenere fra akademiene, hvor blant annet Tettey og Naustan vil bidra.

Trenerveilederne/mentorene på gruppene vil være Arnstein Røen, Christian Eggen Rismark, Svein Maalen, Ola By Rise, Martin Sørensen og Olav Stavne. Det kan komme til flere etter hvert.

Eggens trenerskole gir 10 timer etterutdanning på UEFA B. Begge dager serveres det varm lunsj, samt kaffe og frukt underveis.

Kursavgift er kr. 2500,- for full deltakelse begge dagene.

Overnatting kan bestilles på Hotell Koselig på Kyrksæterøra. Vi har fått god pris for deltakerne, kr. 890,- for enkeltrom inkl. frokost pr. natt, og kr. 1190,- for dobbeltrom inkl. frokost for to personer pr. natt. Rom kan bestilles på firmapost@hotellkoselig.no eller tlf nr 72 45 11 13. Hotellet har a la Carte-meny for mat på lørdagskvelden.

Velkommen til ei innholdsrik helg med Eggens trenerskole!

Eggens trenerskole footer

Nils Arne OIL 02