Trond er den nye G16-treneren

03/01/2022

Sent i høst ble Orkla FK kontaktet av en meget ivrig og engasjert person. Dette var Trond Olsen. Han hadde nylig flyttet til Orkland og hadde ett ønske om å bidra i Orkla FK. Etter en kjapp intervjurunde så fikk Trond jobben som hovedtrener for G16 neste sesong. Trond er en meget kunnskapsrik, strukturert og engasjert trener. Han har allerede hatt flere økter med gutta og tilbakemeldingene er meget gode. Gutta er storfornøyde. Pr i dag teller Orkla G16 i overkant av 30 spillere og med Hugo Jonli, Odd Harald Asphjell og Arve Rye i teamet får vi ett meget bra støtteapparat rundt laget. Stig Kjetil Martinsen blir keepertrener for G16, som i år har hele 5 keepere.

Slik presenterer Trond Olsen seg selv:

Trond Olsen, 47 år
(men foretrekker og bli kalt Ukkas som er kallenavnet)
Har to sønner, Aron og Evert Tristan.
Den sistnevnte flyttet sammen med meg til Orkland for 3 månder siden.
Oppvokst på Sørøya som ligger i Vest Finnmark, men har flyttet litt rundt både i Norge og utlandet ( Sverige, England, Thailand og Cook Island)
Vært aktiv spiller selv i lavere divisioner for ulike klubber.
Har utdannelse UEFA B-lisens, ulike hospiteringer og småkurs.
Har vært hovedtrener for følgende senior lag i 7 sesonger:
FK Sørøy Glimt, Gaular IL, Eikefjord IL og Tupapa Maraerenga .
Har vært 3 år hovedtrener for Førde 2 i tre år. Dette laget besto av gutte og junior spillere men vi stilte lag i 4 divisjon, Sogn og Fjordane.
Har også jobbet 4-5 år på Fotball Academy i Førde og i Bangkok.

Orkla Fotballklubb ønsker Trond Olsen velkommen som trener for klubbens G16-lag.