Trenerveiledere i OFK

09/03/2021

Orkla har opprettet rollen som trenerveileder, og det ble ikke bare én, men seks! Vi er overbevist om at dette vil gjøre klubben enda bedre. Olav Stavne er lederen i det nyopprettede teamet. Han har bred fotballskolering og lang erfaring som trener både for ungdom og senior. I tillegg har han hatt mange oppdrag som hovedtrener og områdetrener på kretsnivå. Han måtte takke nei til et tilbud om å bli assistenttrener for Rosenborg kvinner.

Olav Stavne skal strukturere prosjektet og arrangere trenerforum i Orkla i tillegg til at han skal ut på feltet sammen med våre trenere. Forrige uke ledet han den første samlingen med det nye teamet. Det består av tre operative trenerveiledere i tillegg til han selv: Kristoffer Røland, Ola Dahl Johansen og Roger Rian. Vegard Kvilvang som er Orkdal ILs trenerveileder i barnefotball er også knyttet opp mot teamet. I tillegg vil Arnstein Røen og Jon Møkkelgård være støttefunksjoner inn mot teamet og i trenerforum.

Vi overdriver ikke når vi hevder at dette er et knallsterkt team. Hva skal de gjøre? Trenerveilederne skal være en støttefunksjon for våre trenere. Det er viktig å understreke at de ikke skal stå på sidelinjen og lete etter feil. Det handler mer om å være samtalepartner og støttespiller ved å være tilgjengelig på feltet for alle klubbens trenere. De skal veilede og følge opp trenerne med utgangspunkt i klubbens sportsplan.

-Husk at vi er til for spillerne fordi de fortjener det, sa Olav Stavne til teamet sitt.
Målet er at Orkla skal få flere spillere til å holde på lenger og bli bedre. Det svarer opp Orkla FKs ambisjonen om å være en klubb som utvikler spillere fra egne rekker til seniorlagene. Kall det gjerne bærekraftig klubbdrift.

Personene på bildet: Foran: Olav Stavne. 2. rekke f. v.: Arnstein Røen og Roger Rian. 3. rekke f.v.: Ola Dahl Johansen, Jon Møkkelgård og Vegard Kvilvang. Kristoffer Røland

OFK veiledere 2021