Status fra Orklakapteinen før Verdalkampen!

06/05/2017

DSCN9702 2Etter en overbevisende seier i serieåpningen hjemme mot Kolstad, har det gått litt tråere for Orkla i de neste rundene. To bortekamper har endt med tap og i tillegg ble det også en tidlig cup-exit etter tap borte mot Tynset. Nå står en viktig hjemmekamp mot Verdal på programmet og her kan du lese hva Orklas kaptein Steinar Gjersvoll tenker om kampen!

Hei, alle sammen! I fotballen, som ellers, går det opp og ned. Slik har det også vært for oss hittil i år. Vi startet forrykende mot Kolstad i første serierunde før vi i ettertid har tapt noen kamper på bortebane. Nå er det på tide å "snu kjærringa" og vi finner ingen bedre ramme enn på Orkdalsbanken stadion til å gjøre det.

DSCN4477Med engasjerte OFK-fans i ryggen får guttene et ekstra gir, og nettopp dette gjør oss til det beste hjemmelaget i serien! Orklafotballen er vi stolte av. Vi har en definert måte å spille fotball på. Som dere vet handler spillet om å sende mange mann i angrep og spille ballen hurtig i lengderetning, helst langs bakken.

Vi som seniorer må være et flaggskip for yngre spillere og lag i klubben og i dalen. Selv om vi brenner oss litt innimellom, er vi såpass sta at vi fortsetter å dyrke spillet og vi vet at dette gir utvikling for oss og god underholdning for de som kommer på kamp.

Det er viktig å få få frem at alle sammen på laget setter pris på støtten vi får av de som kommer på kampene våre. Guttene håper derfor at dere fortsetter å stille opp! Derfor håper vi at vi kan gi dere mange fine kamper med god OFK-ball utover sesongen!

:)Steinar