Sander klar for FC Midtjylland

27/06/2022

Sander Evjen-Brostrøm spilte ungdomsfotball i Orkla Fotballklubb. Før fjorårssesongen forlot Sander OFK til fordel for Rosenborg. Nå tar den hurtige angriperen turen ende et steg videre. Denne uka ble han klar for FC Midtjylland sitt akademi i Danmark(Foto: FC Midtjylland).

Sander Midtjylland 2022 01
Sander Evjen-Brostrøm har hatt en fin utvikling gjennom ungdomsfotballen. Han har lagt ned et utrolig antall timer på fotballen, og hele tiden jobbet for å bli en bedre fotballspiller. Som 14-åring spilte Sander i 0-divisjon for 16-årslaget til Orkla FK. På 16 kamper scoret den da 14 år gamle angriperen 9 mål på det øverste nivået for G16 i Trøndelag. De siste 1,5 årene har hatt vært et offensivt våpen på flere av Rosenborg sine aldersbestemte lag, og høsten 2021 fikk han også fire kamper i PostNord-ligaen for RBK2. På 17 kamper for RBK G16 har det blitt 17 mål i den nasjonale ligaen. I mars 2022 fikk Sander to landskamper for G16.

FC Midtjylland er kjent for sitt gode akademi. Så sent som i fjor vant FC Midtjylland hele 14-3 over to oppgjør mot Rosenborg i Europa Youth League. I et av oppgjørene scoret Sander Evjen-Brostrøm for RBK G19 på Lerkendal. Brostrøm har vært på flere treningsopphold i Danmark tidligere, og danskene vet nok en god del om hvilke kvaliteter kantspilleren innehar.

"Sander er en teknisk spiller, som er allsidig offensivt, hvor han med sin direkte spillestil er farlig som både målscorer og assistspiller. Samtidig har han en fysisk fremtoning og en god fart, og den samlede pakken gjør at det blir riktig spennende å arbeide med ham", sier FC Midtjyllands akademisjef Flemming Broe.

Sander Evjen-Brostrøm har skrevet en treårsavtale med FC Midtjylland. Avtalen løper fram til 30. juni 2025.

Orkla Fotballklubb ønsker Sander lykke til i FC Midtjylland. Det blir spennende å følge deg i årene som kommer!

Under sitter en blid og fornøyd fotballspiller og skriver under på 3-årskontrakten med FC Midtjylland. Bildet har Sander delt via sin egen Instagram-konto.

Sander Midtjylland 2022 02