Perfekt start på høsten for Orkla i 3. divisjon

24/07/2022

Orkla FK sitt herrelag i 3. divisjon klarte å komme seg over nedrykksstreken etter en god periode før sommeren. Flere kamper på rad med poeng førte John Pelu og OFK opp på en trygg plass på en rekordjevn serietabell. Søndag var det start på høstsesongen, med kamp i Bodø mot Innstranda, et av de andre lagene på nedre halvdel av tabellen. Med seier ville Orkla FK få en luke til hjemmelaget, mens med tap ville Innstranda passere OFK.

Orkla FK reiste til Bodø med mye av sitt faste lag, men uten keeper Fredrik Sivertsen Bergslid. Jonathan Holiløkk gjorde sin sesongdebut i OFK-målet. Espen Grøset var tilbake på backplass, og Knut Kåre Brøndbo spilte midtstopper sammen med Henrik Tessem Blomseth.

Innstranda OFK 240722 01
Orkla fikk en best mulig start på kampen på Mørkvedlia kunstgress. Emil Solemsløkk Lynum satte inn 0-1 etter to minutter.

Innstranda OFK 240722 03
Etter drøye halvtimen økte Ole Løkken til 0-2 for OFK. Løkken ser ut til å ha beholdt den gode målformen over sommeren. Vidar Røttereng satte inn 0-3 etter 46 minutter, og de tre poengene var på god vei sørover mot Orkland. Innstranda fikk en redusering etter 80 minutter. Den tidligere Orkla-spilleren Øystein Berdal scoret på straffe for hjemmelaget.

Innstranda OFK 240722 02
Orkla FK startet høstsesongen med seier 1-3 borte mot Innstranda, et lag som OFK ønsker å ha bak seg på tabellen utover høsten. Orkla er nå bare ett poeng bak Rana på 7. plass. Samtidig er det kort vei ned til lagene nederst på tabellen. Trygg/Lade vant i helga, og henger godt med. Samtidig ligger andrelagene til RBK og Bodø-Glimt i bunnen, noe de helt sikkert ikke ønsker å gjøre når alt avgjøres i oktober. Dette var en utrolig viktig og god seier, og den var fortjent. Den gode følelsen er god å ha med seg videre utover. Nå venter tøffe kamper mot Nardo, Kolstad og Strindheim.

Fullstendig referat fra kampen mot Innstranda ser du på NFF sine sider.

Møt opp på Orkla Sparebank stadion lørdag 30. juli klokka 16.00. Da spiller Orkla FK mot Nardo. Nardo vant det omvendte oppgjøret 1-0. Med full klaff kan det bli både ett og tre poeng for OFK. Ta turen, og støtt Orkla Fotballklubb!