Orkla på besøk hos Skaun BK

27/08/2013

Orkla og Skaun har i flere år samarbeidet godt både på jente- og guttesiden og tirsdag kveld var Orkla på besøk hos Skauns G16-lag. På bildet ser vi Orklatrener Arnstein Røen og A-lagsspillerne Arnstein Buøy og Emil Lynum sammen med Skaunspillerne.

I årets sesong stiller Orkla og Skaun samarbeidslag både i J16, J19, G19 og damer senior. I bunnen av dette samarbeidet ligger det en felles målsetting om å være med på å utfylle hverandre sportslig for å sikre at spillere fra begge klubbene får et så godt fotballtilbud som mulig.

I kveld var det altså Skaun sitt G16-lag som fikk både ei treningsøkt og en prat bl.a. med skauningen Arnstein Buøy som nå spiller på Orklas A-lag. Arnstein har gått gradene i aldersbestemt fotball i Skaun før han gikk til Orkla, der han nå - etter et gjesteopphold i Tiller - er en av nøkkelspillerne på klubbens A-lag.

Orkla og Skaun vil fortsette samarbeidet også videre framover, der neste trinn blir å gjennomføre en felles kartlegging av spillere og lag for å komme fram til gode samarbeidsmodeller for 2014-sesongen, både på jente- og guttesiden.