Orkla vant 8-2 mot Heimdal

25/05/2023

OFK Heimdal 2023 07
Orkla kvinner tok imot Heimdal til kamp i 4. divisjon torsdag kveld på Orkla Sparebank stadion. Før kampen stod Orkla med seks strake seire i årets sesong, og hjemmelaget måtte finne seg i å være favoritter på eget kunstgress mot gjestene fra Heimdal. Bortelaget hadde tatt sju poeng på sine seks første kamper, men de kom til Orkla Sparebank stadion etter to sterke seire mot Strindheim 2 og Nidelv.

Orkla stilte med noe redusert tropp i torsdagens kamp. Blant annet manglet de toppscorer Lovise Ramvik Berg. Kampfakta med lagoppstillinger og kamphendelser kommer på NFF sine sider.

OFK Heimdal 2023 05
Orkla fikk en pangstart på kampen i regnværet på Orkla Sparebank stadion. Allerede etter fem minutter tok Orkla ledelsen, da Mari Lian utnyttet en stor feil i Heimdal-forsvaret.

OFK Heimdal 2023 04
Etter 13 minutter økte Orkla ledelsen til 2-0. En corner skapte kaos inne i Heimdal-feltet. Ballen havnet hos Line Hoel Fossmo, som fikk pirket inn Orklas andre scoring for kvelden. Noen minutter senere reduserte Heimdal på et selvmål. Selvmålet snudde ikke kampbildet. Orkla var det førende laget, og hjemmelaget var effektive foran målet til Heimdal. Minuttet etter selvmålet stjal Mari Lian en ball fra Heimdalforsvaret. Lian skjøt ballen stolpe inn, og sørget for 3-1 til Orkla.

OFK Heimdal 2023 02
Etter drøye halvtimen løp Line Hoel Fossmo inn bak forsvaret til Heimdal. Fossmo satte inn sitt andre for dagen. Orkla ledet 4-1 til pause i regnværet.

OFK Heimdal 2023 06
Det ble en jevn start på den andre omgangen, med sjanser til begge lag. Heimdal kunne fått en redusering i løpet av det innledende kvarteret. Det var likevel Orkla som skulle få den neste scoringen. Line Hoel Fossmo satte inn 5-1 etter 63 minutter, før hun økte til 6-1 etter 75 minutter.

OFK Heimdal 2023 01

Kampen var avgjort, etter fire scoringer av Fossmo. Mot slutten av kampen fikk Heimdal en redusering, før Marte Bysting satte inn 7-2 på et langskudd. Julie Skaugen Runhaug avsluttet kampen med kveldens tiende scoring. Runhaug skjøt ballen i mål med venstrefoten, og sørget for 8-2 til Orkla over Heimdal. Dette var den sjuende strake seieren for Orkla kvinner - en fantastisk start på sesongen!

Neste kamp for Orkla er hjemme mot Nidelv torsdag 1. juni. Kampstart på Orkla Sparebank stadion er klokka 20.00. Ta turen og støtt laget!

Oversikt over Orkla sin avdeling i Adressa-ligaen 4. divisjon ser du her.