Orkla kvinner tapte 1-2 mot Strindheim

25/04/2022

Orklas kvinnelag tok i mot Strindheim til kamp i 3. divisjon på Orkla Sparebank stadion mandag kveld. Dette var den tredje runden i årets serie. Begge lagene stod uten poeng før mandagens kamp.

AAA28A3A 152A 4A64 9FB0 4A052759DB06

Orkla kom godt i gang på Orkla Sparebank stadion. Hjemmelaget styrte kampen det første kvarteret, og de kom til flere brukbare sjanser. Lovise Ramvik Berg hadde en god mulighet til å gi Orkla ledelsen, men hun lyktes ikke foran målet til Strindheim.

7520178B D4F8 4486 8128 D68CB2237E44

Utover i omgangen tok Strindheim over initiativet i kampen. Orkla fikk stor strekk i laget, og løpskraften i hjemmelaget ble mindre. Strindheim hadde to skudd i stolpen før de fortjent tok ledelsen 0-1 på straffe ved Guro Ramstad etter 38 minutter. Etter scoringen kom Orkla mer med igjen, og de kunne fått en utligning før pause. Blant annet hadde Elisabeth Forren en god skuddmulighet. I tillegg kunne OFK utnyttet store rom som oppstod på overganger. OFK fikk ikke nettkjenning, og Strindheim gikk til pause med ledelse 0-1.

F1E675F5 D897 4D85 BC3B EAAB10AC30F4

Orkla fikk en OK start også på den andre omgangen. Det var likevel Strindheim som fikk den første målsjansen. En stor feil i Orklaforsvaret førte til at en Strindheimspiller kom alene med keeper Mari Høiseth Skjølberg. Skjølberg reddet på mesterlig vis, og holdt OFK inne i kampen. Strindheim kom etter hvert til flere sjanser foran Orklamålet. Risikabelt småspill av OFK inne på egen banehalvdel kunne endt med flere mål til bortelaget.
Strindheim økte til 0-2 etter 66 minutter, etter mye klabb og babb inne i Orklas 16-meter. Hjemmelaget hadde gjentatte muligheter til å rydde unna ballen, men de var for ubesluttsomme. Hedda Skjold scoret målet for Strindheim.

EA4AED46 47E1 408C 9FB0 43B672CEB9F1

Orkla fikk en stor mulighet til å redusere etter 76 minutter. Line Fossmo kom alene med Strindheims keeper, som stod på føttene og reddet skuddet fra Fossmo.

046193EF FEA4 4D6F A948 21F0CE9B04CB

Det ble ny spenning i kampen etter 81 minutter. Line Fossmo la inn fra høyrekanten. Inn foran mål ventet Edel Bruholt, som pirket inn reduseringen for Orkla. De siste minuttene av kampen skapte Orkla et visst trykk på bortelaget fra Trondheim. Strindheim holdt ledelsen helt inn, og vant fortjent 1-2.

Orkla venter fortsatt på den første seieren i år, men den nærmer seg!

Neste kamp for Orkla kvinner i 3. divisjon er allerede fredag 29. april. Da drar Ole Johan Hellands lag til Steinkjer for å møte et av topplagene i divisjonen.