Orkla innledet høsten med treningskamp

11/08/2022

Orklas kvinnelag i 3. divisjon har lagt en sommer med trening bak seg. Kvinnelaget og Jenter 17 har hatt felles treninger gjennom sommeren. Dette har ført til bedre oppmøte gjennom en periode som naturlignok har inneholdt ferie på ulike tider for mange av spillerne. Torsdag kveld spilte OFK kvinner treningskamp mot Sokna hjemme på Orkla sparebank stadion. Høstsesongen innledes for alvor mandag kveld, når Ole Johan Helland og kvinnelaget spiller borte mot Vestbyen.

OFK Sokna 2022 01
Torsdagens kamp mot 4. divisjonslaget Sokna ble spillemessig dominert av Orkla, selv om hjemmelaget var upresise i deler av pasningsspillet. Det var resultatmessig jevnt gjennom hele den første omgangen. Sokna kjempet godt, og de var først i mange dueller. Bortelaget tok også ledelsen på sin første sjanse i kampen. Utover omgangen tok Orkla mer og mer over banespillet. To mål av toppscorer Lovise Ramvik Berg snudde kampen. Målene kom etter fine gjennomspill  sentralt i banen til den hurtige spissen. Stillingen til pause var 2-1.

OFK Sokna 2022 02
Orkla beholdt styringen i 2. omgang, og scoret hele fire ganger.  Line Hoel Fossmo viste scoringsform og satte inn flere mål, det siste etter et flott gjennomspill av Marte Bysting.

OFK Sokna 2022 03
Orkla kvinner har en god miks av unge og mer erfarne spillere. Laget har flere keepere med rutine. I forsvaret torsdag utgjorde Synnøve Wingan og Astrid Larsen Volden midtstopperparet. Flere spillere fra 17-årslaget fikk sjansen i løpet av kampen, og det er positivt. Ida Ljøkelsøy spilte den første omgangen. I andre omgang kom Leah Tøndel, Ida Fossvoll Røen og debutant Ronja Meistad inn for OFK. Meistad har kommet på overgang fra Skaun nå i august. Leah Tøndel scoret et flott mål i løpet av omgangen, da hun skjøt ballen hardt ned i hjørnet til høyre for Sokna sin keeper. Orkla slo Sokna 6-1 i torsdagen treningskamp.

Mandag 15. august er det kamp i 3. divisjon borte mot Vestbyen. Kampen spilles på Hammersborg klokka 20.00. Vårens møte mot Vestbyen endte med 2-4 til Trondheimslaget. Vestbyen ligger på en 6. plass på tabellen, mens Orkla ligger på 11. plass.

Vi ser fram mot en spennende høst for kvinnelaget vårt!