Orkla kvinner hang bra med mot serielederen

29/04/2022

Orkla kvinner har hatt en tøff start på årets 3. divisjon. De har møtt gode motstandere i alle kamper, og etter tre serierunder stod OFK med null poeng i Adressa-ligaen. Fredag kveld dro Ole Johan Helland og Orkla kvinner til Steinkjer for å møte serielederen på bortebane. Steinkjer stod med tre strake seire før fredagens kamp på Guldbergaunet. Orkla hadde likevel god tro på poeng. Lagene møttes også i fjor, og da spilte Orkla jevnt mot laget til den tidligere keeperkjempen Ivar Selnæs.

IMG 3354
Steinkjer kom best i gang under fredagens oppgjør, og hjemmelaget tok ledelsen allerede etter tre minutter. Orkla slo fort tilbake. Kaptein Synnøve Mjør Wingan utlignet etter 7 minutter. Steinkjer tok ledelsen på nytt etter 17 minutter. Line Hoel Fossmo satte inn ny utligning etter halvtimen. Stillingen ved pause var 2-2, et positivt resultat for OFK på bortebane mot serielederen.

IMG 3355 drff 2c18675a
Steinkjer kom godt ut i andre omgang. Innen ti minutter av omgangen var gått hadde de gule scoret to ganger. Det ble ingen flere mål i kampen, som endte med seier 4-2 til Steinkjer.

Mai måned blir en viktig periode for Orkla kvinner. I løpet av de nærmeste ukene skal OFK møte flere av lagene rundt seg på tabellen. Første mulighet til poeng er allerede onsdag 4. mai klokka 18.00. Da kommer NTNUI til Orkla Sparebank stadion. Møt opp og støtt seniorlaget fram til årets første seier i Adressa-ligaen!

IMG 3353 ycok fd4ad7a5