Orkla-keeper til Kristiansund

20/07/2021

Anders Gausen har vært aktiv i ungdomsfotballen i Orkla Fotballklubb gjennom de siste fire årene. Nå tar han steget videre og satser på en keeperkarriere i Kristiansund Fotballklubb. Anders flytter til Nordmøre for å gå på skole og spille fotball. På bildet over fra NEAS-akademiet ser du Anders sammen med Marius R. Sæther (Sunndal), Isak H. Aalberg (Steinkjer) og Vegard Dønnem (Surnadal). Alle disse fire starter på videregående skole i Kristiansund i høst, og blir en del av fotballakademiet til Kristiansund Fotballklubb.

Anders Gausen spilte barnefotball i Orkanger IF, før han som 12-åring gikk over til Orkdal IL. Deretter ventet overgang til Orkla FK. Keeperen har hatt en fin utvikling gjennom ungdomsårene, og i 2020-sesongen tok han steget opp til OFK sitt juniorlag i 0. divisjon.

I vinter gikk Gausen på utlån til Nardo FK, hvor far Anders har vært en del av keeperteamet. Nå fortsetter fotballtilværelsen i fotballakademiet og på juniorlaget i Kristiansund.

Vi i Orkla FK er glade for at unge spillere i vår klubb tar steget videre til større klubber. Vi ønsker Anders Gausen lykke til!

Ander Gausen 02