Orkla har startet høstsesongen!

16/08/2013

Orklalagene er nå i full gang med høstsesongen og vi har fått inn en del kamprapporter fra kampene denne uka. På bildet ser vi J14 som møtte Meldal. Ellers er det ekstra artig å konstatere at samarbeidslaget Meldal/Orkla2 i G19 er kommet godt i gang!

Jenter 14

Orkla J14 tok torsdag turen til Løkken for å møte nabo Meldal. J14 melder om at de før kampen har hatt to uker med veldig god kvalitet og innsats på treningene, og at de derfor gledet seg til høstoppstarten. Kampen mot Meldal ble en kamp der Orklajentene styrte spillet fra start til mål, men der de slet litt med å få nettkjenning fra start av.

Etterhvert går det hull på byllen og scoringene kommer etter mye fint spill, der det varieres mellom å komme rundt på kant, og å spille seg gjennom i midten. Jentene har også terpet på å skyte mere, og flere av målene kommer etter langskudd. Pauseresultatet er 0-7.

Utover i kampen blir spillerne prøvd i litt»uvante» posisjoner, noe som de takler bra. 2.omgang blir derfor litt som 1.omgang, der Orkla stort sett holder presset oppe på Meldals halvdel og fortsetter det fine spillet gjennom omgangen. Orkla gir seg ikke før det står 15-0 når dommeren blåser av kampen. En bra prestasjon av J13, der hele laget gjør en veldig god kamp, er oppsummeringen fra trenerteamet. Nå venter lokaloppgjør mot Orkanger på tirsdag 20/8 kl. 19.30 på Orkdalsbanken Stadion.

Jenter 13

Høstsesongen startet med et lokalderby mellom Orkanger og Orkla i J13-klassen mandag kveld. Her sier rapportene at det var litt feriepreg over jentene i starten, noe som resulterte at OIF ledet 2-0 etter 7 minutter. Orklajentene løftet seg etterhvert og kom seg foran med 3-2. OIF svarte med 2 kjappe mot slutten, men en corner helt på tampen sørget for at Orkla utlignet, slik at resultatet til slutt ble 4-4.

Jenter 13 var også i aksjon tirsdag, borte mot KIL/Hemne. Her sto det 1-1 til pause, men også denne kampen skulle bli spennende! Etter en forrykende 2.omgang det resultatet godt kunne ha endt i begge lags favør, var det Orkla som trakk det lengste strået og vant 4-3!

Gutter 19-1

Orkla G19-1 vant suverent vårens 2.divisjon og spiller i 1.divisjon nå i høst. En vanskelig bortekamp mot Levanger var første utfordring for guttene. Det sto 0-0 til pause, men etter hvilen gikk Levanger opp til både 1-0, 2-0 og 3-0 før Arne Martin Nordvik satte inne 3-1 på straffe. Bruno Gartenbach sørget for 3-2 og håp om poeng for Orklaguttene som var fullt på høyde med Levanger i denne kampen.

Flere mål ble det imidlertid ikke og Orkla måtte tåle et 2-3 tap i den første høstkampen. I følge trenerteamet gjorde guttene en god kamp, noe som lover godt foran mange tøffe kamper i juniorenes 1.divisjon.

Gutter G19-2

Orkla og Meldal samarbeider i høst om Meldals 2.divisjonslag i G19 og torsdag kveld åpnet Meldal/Orkla2 høstsesongen borte mot Kolstad. Her imponerte Meldals- og Orklaguttene med en solid 4-1 seier, noe som betyr at klubbsamarbeidet har fått en flying start!

Meldal/Orkla2 blir et spennende lag å følge, med en stamme av solide Meldalsgutter som suppleres med Orklaspillere etter behov. De fleste guttene kjenner hverandre godt fra før og i tillegg samles alle juniorer i Meldal og Orkla til en felles trening i uke for å bli samspilte og godt forberedt til kampene.

Gutter G19-3

Orkla3/Skaun i 3.divisjon sørget for en komfortabel hjemmeseier 4-2 mot Utleira2 på Moan kunstgress torsdag kveld. Akkurat denne kvelden var mange Orkla-lag i G16 og G19 i aksjon, og det førte til at hele 7 spillere fra G16(15 og 16 åringer) hospiterte med G19 denne kvelden.

Kampen starter svært så bra med scoring allerede etter 3 minutter, av Svein Joar Røvik (bildet nedenfor). Bortelaget kommer til noen farlige sjanser etter dette, men det er Orkla/Skaun som skaper flest målsjanser i 1.omg. På tampen av omgangen kommer Utleira til en avslutning som fører til scoring 1-1, som er resultatet til pause, etter 6-4 i målsjanser.

Orkla/Skaun guttene setter standarden rett etter hvilen, og Ole Ivan Halsen Nilsen scorer to raske mål og det står 3-1. Guttene har bra kontroll på motstanderen, og Utleira har få målsjanser. Kampen avgjøres når kaptein Eirik Halland øker til 4-1. Utleira får en scoring på slutten, og kampen ender med fortjent 4-2 seier, etter en god 2.omgang av Orkla/Skaun.

Solid kamp av alle guttene, der nesten halve troppen er 15-16 åringer. Disse guttene gjør en god innsats i kveldens kamp, og får smake litt på nivået i G19. De etablerte spillerne i dette laget er rutinerte, og står frem med vinnervilje og glød,og sikrer dermed en overbevisende seier.

Orkla har tilsammen 5 lag i høstsesongens seriespill i G16 og G19. To av lagene i G19 er samarbeidslag med Skaun og Meldal. Dette borger for mye spilletid, og riktig mestringsnivå for alle guttene, uansett nivå.