Orkla fikk tøff kamp av Vestbyen

04/04/2022

Orkla kvinner møtte Vestbyen under mandagens serieåpning i 3. divisjon. Det ble en tøff og jevn kamp i Idrettsparken. Orkla hadde sine muligheter, men et godt Vestbyen vant fortjent. Kampen endte 2-4.

D4C83302 5DEB 49E4 A81A EC3AB5607D01

De første 10 minuttene var jevne i Idrettsparken. Orkla tok ledelsen på en av lagets første muligheter i kampen. Elisabeth Forren kom til innlegg på høyrekanten. Hun fant Tiril Fagerholt Bakke foran målet til Vestbyen. Bakke satte ballen i hjørnet med høyrefoten. Etter scoringen tok Vestbyen over mer og mer av banespillet. De utlignet etter et gjennomspill midt foran målet til Orkla. Vestbyen fortsatte trykket. Det var fortjent at Trondheimslaget gikk opp til 1-2 før pause. Et ballmist i Orklaforsvaret ble utnyttet godt av bortelaget, og et langskudd gikk i mål. En god Mari Høiseth Skjølberg i Orkla-målet hindret en større Vestbyen-ledelse til pause.

794AE3E3 D505 4CFA A002 C5FEBFEF9BCA

I andre omgang gikk Vestbyen rett i angrep. Et gjennomløp i bakrom førte til ny scoring for bortelaget. Orkla fikk nytt håp rett etter. Lovise Berg reduserte for OFK. Kampen fortsatte med Vestbyen som det førende laget. De fikk straffe etter en hands inne i Orklas 16-meter. Mari Høiseth Skjølberg var på ballen, men kunne ikke hindre 2-4. Etter den scoringen roet kampen seg noe. Begge lagene brukte hele troppene. Vestbyen skapte de største mulighetene også mot slutten av kampen. Det ble ingen flere mål. Vestbyen vant 2-4. Hos hjemmelaget fortjener Mari Høiseth Skjølberg honnør for en veldig god kamp i mål.

Dette var den fleste av mange tøffe kamper i årets 3. divisjon. Både Orkla og Vestbyen skal kunne ta en god del poeng utover våren og sommeren.

Neste kamp for OFK kvinner er borte mot Tiller 2 mandag 18. april.

2B82A035 2EE1 4E82 B449 F714C075FA19