Orkla 2 vant kampen de måtte vinne

10/10/2021

Orkla 2 spilte søndag ettermiddag årers viktigste kamp med tanke på å berge plassen i 4. divisjon. Foran kampen mot Rennebu stod andrelaget med ett fattig poeng. Rennebu på sin side hadde fire poeng. Med seier ville Orkla 2 passere Rennebu på tabellen. Kampen endte med seier til hjemmelaget på Orkla Sparebank stadion.
54972F2B 9128 410C A7EB 7FB836220158

Orkla 2 var klart best den første halvtimen. Laget hadde full kontroll bakover, og de kom til mange sjanser offensivt. Erlend Løkken scoret kampens første mål allerede etter 5 minutter, etter at Eirik Johansen Forbord ble spilt fri på venstresiden. Tobias Forbord Bergsrønning økte til 2-0 etter 14 min på et skudd med venstrefoten, som gikk i en fin bue over Rennebu sin keeper. Martin Harsvik satte inn 3-0 på et flott skudd fra drøye 16 meter. Da var det spilt 38 minutter. Rennebu fikk en redusering rett før pause, på en av sine første visitter foran Orkla 2 sitt mål. Lagene gikk til pause på stillingen 3-1.

E48D268F D466 4959 AF5A 7857987C39E1

Andre omgang startet jevnere enn den første. Rennebu kom høyere i banen, og kom til noen muligheter, blant annet på dødball. Orkla 2 beholdt likevel kontrollen. De avgjorde kampen med tre kjappe mål midt i omgangen. Eirik Johansen Forbord scoret to, og Martin Harsvik satte også inn sitt andre for dagen. Helt på tampen reduserte Rennebu to ganger. Sluttresultatet ble 6-3 til Orkla 2.

Seieren fører Orkla 2 forbi Rennebu på tabellen med bedre målforskjell. Begge lagene har fortsatt mulighet til å ta flere poeng i de siste kampene i høst. Et lag rykker ned fra 4. divisjon. Det blir en spennende sesongavslutning!