OFK med jentelag i alle aldersklasser

09/10/2020

Orkla Fotballklubb har som et av sine sportslige mål å gi spillerne våre mange gode fotballopplevelser, så ofte som mulig - både i trening og i kamp. Det skal være like muligheter for utvikling, uavhengig av kjønn. I løpet av de siste årene har OFK jobbet for å få jentelag i alle aldersklasser. Dette er avgjørende for å kunne få flest mulig til å holde på lengst mulig, og samtidig gi et best mulig sportslig tilbud til alle jenter som ønsker å spille fotball i OFK. I sesongen 2020 stiller Orkla FK jentelag i alle aldersklasser fra J13 til J19.

Les mer om Orkla FK sin sportsplan her.

Orkla FK J13 2021
Orkla J13 spiller 9er-fotball i høst.

Orkla FK J14 2021
Orkla J14 har to lag i seriefotballen, et 11er-lag og et 9er-lag. J14 er den største jentetroppen i OFK denne sesongen.

Orkla FK J15 2021

Orkla J15 er det minste jentekullet vi har i klubben vår nå. J15 spiller 9er, og de har god hjelp av jenter på 14-årslaget. Denne høsten har også noen 16-åringer vært med laget i en del kamper.

Orkla J17 2021

På J17 har Orkla FK et samarbeid med Orkanger IF. J17 spiller i 11er-serien.

Orkla J19 2020 02
J19 er en aldersklasse som har blitt borte fra terminlista de siste årene. Det er synd, med tanke på hvor mange spillere som forsvinner i overgangen mellom junior og senior. På grunn av nasjonale retningslinjer i forbindelse med Korona har det i høst blitt tilbud om serie for J19. Orkla FK er glade for at vi klarte å stille lag i 7er-serien, for å kunne gi våre 18- og 19-åringer et kamptilbud i det som har vært en vanskelig fotballsesong. J19 er også en arena for en del av jentene på 17-årslaget.

I Orkla Fotballklubb er vi glade for å kunne gi et tilbud til jenter som ønsker å spille fotball. Vår samarbeidsklubb Orkdal IL gir et tilbud for jenter i alderen 6-12 år. Sammen prøver vi å opprettholde en utviklingstrapp for våre jentespillere.