Ny kvinnetrener på plass i OFK

23/02/2021

Orkla FK er veldig fornøyd med å ha signert avtale med Ole Johan Helland som trener for kvinner senior. Allerede denne uka blåser han i gang sin første trening med Orkla KSA på Idrettsparken kunstgress.

Ole Johan Helland har snart 40 års erfaring i faget. En av hans første oppgaver var å trene Kyrksæterøras guttelag som slo Lillestrøm i Norway Cup så langt tilbake som i 1983. Siden har han trent de fleste spillerne på Kyrksæterøra mellom 1966 og 1990. Mange gode spillere og kjente fotballnavn har gått i hans fotballskole.

Helland trente seniorlaget til KIL/Hemne i 1993, 1998, 1999 og 2000. Han har vært innom Vinjeøra, Frøya (2 perioder), Meldal og nå sist Buvika. Han har vært spillerutvikler og trener i sone og krets, og har trent kretslag i en mannsalder. Når han nå skal overta vårt kvinnelag i Orkla Fotballklubb. Hans fire år som trener for Kattem i Toppserien er en meget relevant referanse, det siste året sammen med Svein Maalen.

Ole Johan Helland er kjent for sitt gode humør og friske språk. Det er lett å skjønne hvor sønnen Pål Andre har hentet noen av sine talegaver.

- Målet mitt er alltid, uansett nivå, å utvikle spillerne. Når jeg trener jentelag legger jeg vekt på at det skal være litt artigere. Uten at jeg kjenner nivået så godt, mener jeg vi kan sikte oss inn på topp 3-4, sier Ole Johan Helland.

Orkla FK ønsker Ole Johan Helland velkommen som hovedtrener for vårt kvinnelag i 3. divisjon!

Ole Johan Helland