Best i by'n!

08/05/2015

received 725545620900596Orklas damelag var ikke favoritter når de møtte Orkanger borte på Orkla Maskin Arena i kveld, men jentene overbeviste i Idrettsparken og sikret seg en sterk tre-poenger mot naboene. Og det var Orklas nykomlinger Astri Haugen, Marit Moen og Lena S. Sundli sterkt delaktig i!

Orkla kom fra en helsvart serieåpning mot KIL/Hemne, der det ble et så klart tap som 0-7 på hjemmebane. Orkanger som er en av favorittene i årets 3.divisjon, åpnet sesongen med sterke 5-0 borte over NTNUI. Det var derfor ventet at hjemmelaget OIF skulle få en relativt enkel match i dette nabo-oppgjøret. Orkla har imidlertid jobbet hardt på overgangsmarkedet de siste dagene og klarte i siste liten å få hele 3 nye spillere klar til byderbyet mot Orkanger.

Lena Storbekken Sundli har mange sesonger bak seg både i Orkdal og i Orkla - og fikk igjen lysten på spill sammen med tidligere venninner. Lena klarte i tillegg å få med seg Astri Fossen Haugen og Marit Moen til 3.divisjonsspill i Orkla. Astri har i likhet med Lena en fortid i Orkla, mens Marit har mange sesonger i Kattem og Trondheims-Ørn bak seg. Det ble jobbet iherdig for å få overgangene i orden - og i siste liten ble alle tre jentene klar for Orkla!

IMG 0484Kveldens kamp åpnet med store sjanser til begge lagene og det ble tidlig klart at Orkla hadde tenkt å selge seg dyrt. Et solid og rutinert Orklamannskap var fullt på høyde med hjemmelaget i det som var en god og ikke minst spennende damekamp, der ingen av lagene klarte å tilrive seg noe overtak. En jevnspilt førsteomgang ble avsluttet med en stor sjanse til hver av lagene uten at det ga uttelling. Stillingen til pause var derfor 0-0.

I andre omgang går så bortelaget Orkla opp i 1-0 etter et raskt tatt frispark. Nykommer Marit Moen er sist på ballen og dermed åpner den tidligere toppseriespilleren scoringskontoen også i Orkla! Ubeskjedent nok går Orklajentene også opp i 2-0 ved en annen nykommer. Denne gangen er det Astri Haugen som noterer seg for nettkjenning når hun rolig setter ballen i mål etter litt fram og tilbake i feltet.

received 10153144689690660Orkanger som på forhånd utnevnte seg selv til favoritter, reduserer etter hvert til 1-2 ved ex-Orklaspiller Lina Marie Åsløkk, men klarer ikke å ta et skikkelig grep om kampen. Når dommeren blåser i fløyta for siste gang, er det derfor Orkla som kan juble for en litt overraskende, men absolutt fortjent 2-1 seier. Orklajentene er fullt på høyde med OIF gjennom hele kampen og gjør alle forhåndstips til skamme - ikke minst takket være sterkt spill av de tre nykommerne! Klikk her for alle resultater og tabell i kvinnenes 3.divisjon.

Kveldens Orklatropp: Maria Staven Gjessing, Hanne Sørgård Lie, Marthe Leinhardt Ingdal, Marianne Øien, Hege Solstad, Anita Slupphaug, Marit Moen, Frøydis Hollakleiv, Anna Andreassen, Vigdis Hollakleiv, Sigrun Larssen Volden, Randi Selbekk, Karianne Kulø, Eli Svorkdal Hess, Lena Storbekken Sundli, Emma Sæterbakk, Heidi Slupphaug, Astri Fossen Haugen