Juniorene videre i NM!

28/04/2015

20150428 204643Orklas juniorgutter er videre i cupen etter en sterk 3-0 seier borte mot Tynset tirsdag kveld! Det var Rindalstrioen Geir Magne Glåmen, Vebjørn Trønsdal Bævre og Anders Nerbu Løfald veldig godt fornøyd med!

Før denne kampen hadde Orklajuniorene slått Flatås 9-0 i den innledende kvalifiseringsrunden og ble satt opp mot Tynset i den første nasjonale cup-runden. Tynset har som regel gode juniorlag og senest i fjor holdt de Rosenborg til ekstraomganger og straffespark, før de måtte kapitulere. Orkla var derfor forberedt på en vanskelig kamp borte på Nytrømoen Kunstgras.

20150428 191648Kampen åpnet med mange tøffe dueller og to lag som helt klart hadde bestemt seg for å gi alt for avansement i juniorcupen. Hjemmelaget med 3-4 spillere fra seniorlaget i 3.divisjon, viste seg raskt som et fysisk sterkt lag som ikke ga Abdikadi Mohamed (bildet over) og Orkla mye tid og rom til å boltre seg i.

Etter at kampen hadde bølget fram og tilbake de første minuttene, var det Orkla som etter 8 minutter gikk opp i ledelsen. Sindre Tørset Valø stusset en lang ball videre til Tor Egil Johansen, som fikk satt ballen inn helt ved stolpen til 1-0. Etter dette tilrev Tynset seg et overtak i kampen og kom til en stor sjanse etter 17 minutter, men uten at det ga uttelling. Orkla var i denne perioden litt for passive og gjorde samtidig uvanlig mange feil med ballen.

20150428 193242En stor halvtime var gått når Eirik Ebbesen kom seg inn i Tynsets 16-meter og ble lagt i bakken. En vanligvis sikker Øystein Berdal fra streffemerket, klinket imidletid ballen i tverrliggeren og ut igjen (bildet over). Dermed sto det fremdeles 1-0 til Orkla. Hele første omgang var preget av mye oppjaget spill fra begge lagene og det var tydelig at mye sto på spill.

Andre omgang startet med to store Orklasjanser etter dødball, men hverken Sindre Tørset Valø eller Espen Løfshus Staveli fikk styrt ballen på mål. Etter dette tok Orkla mer og mer over banespillet og kom til flere bra sjanser utover omgangen. Det skulle likevel gå 70 minutter av kampen før neste scoring kom. Igjen var det Eirik Ebbesen som med gode 1 mot 1-ferdigheter kom seg inn i 16-meteren og ble felt. Innbytter Vebjørn Trønsdal Bævre satte ballen sikkert i mål til 2-0 (bildet nedenfor) og bare et par minutter før slutt, la samme spiller på til 3-0 på et utsøkt skudd fra 17-18 meter!

20150428 202227Orkla er nå klar for 2.nasjonale runde i NM G19 Telenor Cup, der totalt står 64 lag fra hele landet står igjen. Informasjon om neste runde kommer så snart dette er klart!

Følgende Orklaspillere var i aksjon mot Tynset: Sturla Barø, Sondre Ysland, Øystein Berdal, Espen Løfshus Staveli, Even Ysland, Abdikadi Mohamed, Martin Aakerholm, Tor Egil Johansen, Espen Grøset, Sindre Tørset Valø, Eirik Ebbesen, Anders Nerbu Løfald, Vebjørn Trønsdal Bævre, Jørgen Krogstad, Geir Magne Glåmen, Eirik Almli

PS! Hektisk uke for juniorene med ny 0.divisjonskamp onsdag kveld borte mot Byåsen, 1.divisjonskamp borte mot Sverresborg på torsdag og 2.divisjonskamp borte mot Orkanger på lørdag!