Kjempet hardt men måtte gi tapt!

26/04/2015

20150426 133025Orkla G16 måtte gi tapt mot Charlottenlund i dagens NM-kamp på Orkdalsbanken Stadion. Runar Hestnes og resten av Orklaguttene ga alt og gjorde en god kamp spillemessig, men ble hardt straffet av et dyktig Charlottenlund-lag med en 5-målsscorer i spissen! Dermed er Orkla ute av cupen, men guttene kan likevel være godt fornøyd med det de viste i dag og går helt sikkert mot en fin sesong i seriespillet!

Kampen åpnet med Orklascoring etter bare 2 minutter. Ole Løkken var målscorer etter at han fikk ballen på 16-meteren og sendte i vei et godt skudd som havnet i nettmaskene. Det var spillemessig jevnt i åpningsminuttene, med de største sjansene til Charlottenlund. De fikk da også utligning til 1-1 når 15 min. var spilt og bare to minutter senere gikk bortelaget opp til 2-1 etter en god kontring.

20150426 141013Orkla ga seg imidlertid ikke og var fullt på høyde med byguttene utover i omgangen. Petter Tveitnes, Runar Hestnes (bildet ovennfor) og de andre guttene jobbet hardt og belønningen kom da også etter hvert. Også denne gangen var Ole Løkken målscorer når han banket inn et frispark via tverrliggeren. Dermed sto det 2-2 etter 35 minutter. Bare to minutter senere svarte Charlottenlund på utligningen og kunne derfor gå til pause med ledelse 3-2.

20150426 130055Andre omgang var så vidt i gang når enda en ball havnet bak en ellers god Orklakeeper Kristian Aune Sundli. Dermed fikk kampen en 4-målsscorer i Charlottenlunds Eduardo Pinto de Oliveira! Han ga seg heller ikke før han noterte seg for sin 5.scoring når han økte ledelsen til 5-2 etter 67 minutter. Og bare 3 minutter senere kom 2-6. Orklaguttene skjønte nok etter hvert at løpet var kjørt, men fortsatte å spille bra fotball også gjennom hele andre omgang. Det var derfor veldig fortjent at det ble en redusering helt på tampen ved Erik Garberg. Måltavla viste dermed 3-6 etter 80 spilte minutter.

20150426 143614Orkla G16 viste i dag at de er i fin utvikling og var fullt på høyde med 1.divisjonslaget Charlottenlund mellom 16-meterene. De skortet imidlertid litt i besluttsomheten foran begge målene. I dag møtte de dessuten en målgjører av rang gjennom bortelagets nr. 77, som altså puttet 5 av 6 scoringer for Charlottenlund. Likevel en godt gjennomført match og god læring for Orklaguttene! På bildet over ser vi keeper Kristian Aune Sundli sammen med målscorer Erik Garberg.

20150426 125842Dagens Orklatropp: Kristian Aune Sundli, Kristian Halland, Ole Martin Uthus, Isak Sverre Johansen, Alfred Gartenbach, Ole Løkken, Martin Snildal Nygård, Robin Hope Syrstad, Petter Tveitnes, Erik Garberg, Marius Tøndel-Bergem, Sander Ingebrikt Kvernmo, Martin Bolme, Runar Hestnes, August Indergård, Kristoffer Kielland Rædergård.