Satte Lillehammer skikkelig på plass!

26/04/2015

20150426 181255Orkla med kaptein Steinar Opøyen Gjersvoll i spissen, leverte også i dag og tok sin tredje strake seier av tre mulige i årets 3.divisjon! Denne gangen var det Lillehammer som måtte unngjelde foran 420 tilskuere i flott vårvær på Orkdalsbanken Stadion!

Kampen startet imidlertid litt trøblete for hjemmelaget. Bare noen få minutter var spilt når stopper Daniel Westerhaug Selbæk (nr. 3 på bildet nedenfor) ble liggende igjen etter en duell i Orklafeltet. Det viste seg etter hvert at Daniel hadde fått et kutt over øyet og ikke kunne fortsette kampen. Inn kom da Stig Sandø som markerte seg umiddelbart og viste solid stopperspill kampen gjennom!

DSC 00001Det ble tidlig klart at dette kom til å bli et tøft oppgjør med mange dueller og ikke alt for mye pent spill. Lillehammer framsto som et fysisk sterkt lag som spilte relativt mye langt og som la igjen mye i hver eneste duell. Det var derfor betryggende å se at hjemmelaget var skikkelig "påskrudd" og innstilt på knallhard kriging om hver eneste ball. Og nettopp denne aggressiviteten og dyktigheten i gjenvinningsfasen er allerede i ferd med å bli et kjennetegn for årets Orklamannskap!

DSC 0027Etter en noe urolig start på kampen, presenterte Orklas toppscorer Erik Bjørkli Helgetun seg når 12 minutter var spilt. Erik snapper opp en feilpasning og kommer alene mot Lillehammers keeper før han setter ballen sikkert inn til 1-0! Orkla hadde da allerede tatt styringen i kampen og scoring nr. 2 kom etter en knapp halvtime. Orkla jobbet seg framover på høyresiden via John Isak Selbekk (bildet ovenfor) og Håkon Sanden før førstnevnte slo ballen inn foran mål der Arnstein Buøy møtte ballen perfekt på første stolpe. Dermed kunne Orklaguttene juble for 2-0, noe som absolutt også var fortjent når lagene etter hvert gikk til pause.

DSC 0032Orkla kjørte også kampen i starten på andre omgang og kom til flere store sjanser uten at det ga uttelling. Et frispark fra Arnstein Buøy smalt i tverrliggeren og i tillegg hadde Erik Bjørkli Helgetun flere gode muligheter til ytterligere å plusse på målkontoen sin. Utover i kampen viste hjemmelaget seg som et klart bedre lag enn Lillehammer. Orkla klarte å opprettholde aggressiviteten uten ball stort sett gjennom hele kampen - og vi vet alle at laget er dyktig offensivt, noe også Lillehammer slet med i dag. Bortelaget dro da også på seg et rødt kort mot slutten av kampen, i frustrasjonen over å ikke lykkes særlig godt i dag. Helt på tampen av kampen får Lillehammer en gedigen sjanse til å redusere, men Knut Kåre Brøndbo redder på streken og berger Orkla for baklengsmål denne ettermiddagen!

20150426 183931Alt i alt en solid forestilling av hjemmelaget og nok en bekreftelse på at de aller fleste lagene i denne 3.divisjonsavdelingen skal få problemer med å ta med seg poeng fra Orkdalsbanken Stadion! Så blir det spennende å se hvordan det slår ut når Orkla skal ut på noen lange bussturer sørover. Klarer guttene å jobbe så hardt og disiplinert som i dag, vil det nok også bli med en del poeng hjem igjen fra disse turene!

DSC 0017Dagens Orklaspillere: Håkon Lilleås Næss - John Isak Selbekk (Thomas Kristiansen), Gøran Aakerholm, Daniel Westerhaug Selbæk (Stig Sandø), Knut Kåre Aftret Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll, Hassan Halane - Håkon Sanden (Joachim Elshaug), Erik Bjørkli Helgetun, Arnstein Buøy

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9! Neste Orklakamp er borte mot Moelven fredag 1.mai!