Fair Play Kampvert og gode rammer rundt kampene!

21/04/2015

20150414 191911 2Orkla har et aktivt forhold til Fair Play og foran årets sesong har klubben innført ordningen med Fair Play Kampverter på alle hjemmekamper. Orkla G14 er allerede godt i gang med sesongen og på bildet ser vi kampvert Trude Staurset i aksjon under hjemmekampen mot Kolstad.

De beste kampene får vi med en Fair Play Kampvert tilstede! Det er budskapet fra NFF og utfordringen de sender til fotballklubbene landet over foran sesongen 2015. Kampverten har en sentral rolle for å bidra til at det skapes en god ramme rundt kampene og at aktivitetene på og utenfor banen preges av Fair Play. Kampverten er en viktig representant for hjemmelaget og har oppgaver både før, under og etter kamp som skal være med på å sikre at dommere, spillere og publikum får en så god kampopplevelse som mulig.

Ordningen med kampverter på hjemmekampene er et ledd i Orklas Fair Play-arbeid og skal være med på å gjøre klubbens hjemmekamper til en positiv fotballopplevelse for alle som er til stede! Orklas instruks for Fair Play Kampverter, kan lastes ned her!

PS! Trøndelag Fotballkrets har innført Fair Play Kampvert som et obligatorisk krav for alle lag som spiller i 0.divisjon, som f.eks. Orklas ene G19-lag!