Orklajenter på Ørn Kick Off!

16/04/2015

20150415 210526

Orkla har etablert et godt samarbeid med Trondheims-Ørn og onsdag kveld var en Orkladelegasjon til stede på Kick Off og Ørns serieåpning i Toppserien mot Avaldsnes! På bildet ser vi noen av Orklaspillerne som deltok, sammen med Avaldsnes sin ikke helt ukjente trener Tom Nordlie og tidligere OIL-leder, nå lagleder for Avaldsnes, Karin Larsen.

Dette var Orklas andre besøk til Trondheims-Ørn etter at samarbeidet mellom klubbene ble etablert. I fjor høst var Orkla gjester under Ørns siste seriekamp og nå inviterte Ørn til et nytt besøk i forbindelse med seriepremieren i Toppserien på DnB Arena, Ranheim.

Trondheims-Ørn er den ubestridte trønderske toppklubben på kvinnesiden og Orkla er veldig fornøyd med å kunne ha så tett kontakt med det fremste jentefotballmiljøet i Trøndelag. Målet er at dette samarbeidet skal stimulere og motivere til fortsatt utvikling av jente- og kvinnefotballen i Orkla - og på sikt bidra til at Orklas seniorlag krabber oppover i divisjonssystemet. Og kanskje kan Orkla også rekruttere spillere til toppfotballen i Ørn. Mali Lilleås Næss med fortid på Orklas 1.divisjonslag spiller i Ørn og er også landslagsspiller - så muligheten for at flere Orklajenter kan gå hele veien, er absolutt til stede!

Programmet på Kick Off'en besto først av en presentasjon av årets Ørnspillere, en kampprat med den nye treneren Trond Schjølberg, samt informasjon om Ørn som klubb og ikke minst en presentasjon av klubbens nye prosjekt "Ørn Arena" på Lade. Deretter var det klart for serieåpning i årets Toppserie, med hardtsatsende Avaldsnes som motstander. Avaldsnes fra Karmøy, har engasjert fotballprofilen Tom Nordlie som trener og har hentet spillere fra inn- og utland til årets toppserielag. Ekstra artig var det å møte igjen Avaldsnes sin lagleder Karin Larsen, som er Orkdaling og har sin fortid som leder i OIL Fotball!

Bortelaget Avaldsnes var nok favoritter mot Ørn og tok også oppskriftsmessig ledelsen 1-0 tidlig i kampen. Etter pause våknet imidlertid Ørn skikkelig og utlignet først til 1-1, før Ørnjentene satte inn ytterligere to mål og sikret med det er sterk seier 3-1 mot en av seriefavorittene. PS! Mali Lilleås Næss spilte hele kampen for Trondheims-Ørn!

Samarbeidet med Trondheims-Ørn vil bli utviklet videre med nye tiltak utover sesongen og vi ønsker Ørnjentene lykke til med sesongen 2015!