Overbevisende seriepremiere!

12/04/2015

20150412 184954Orkla og over 300 tilskuere fikk akkurat den serieåpningen de håpet på når Gjøvik-Lyn2 gjestet Orkdalsbanken Stadion i dag. Gjøviklaget sto for kampens første scoring, men det fikk ingen særlig betydning etter som hjemmelaget ikke stoppet før det sto 6-1 når dommeren blåste for siste gang! På bildet ser vi 3 spillere som gjorde sine saker veldig bra i dag. Fra venstre Knut Kåre Aftret Brøndbo, Hassan Halane og Gøran Aakerholm!

DSC 0002Orkla åpnet friskt og satte standarden fra start. Og allerede i kampens første spilleminutt la Gjøvik-Lyns keeper Erik Bjørkli Helgetun i bakken (bildet) slik at Orkla fikk et korrekt idømt straffespark. En vanligvis sikker straffe-eksekutør Arnstein Buøy klarte imidlertid ikke å overliste Gjøvik-Lyns keeper og dermed sto det fremdeles 0-0. Ikke noe særlig heldig start på kampen og bare 5 minutter ut i omgangen gikk bortelaget opp til 1-0. Scoringen kom etter et Gjøvikangrep på Orklas venstreside, som endte med at en Gjøvik-Lyn-spiller lurte seg inn i feltet på motsatt side og satte ballen sikkert i mål. Orkla ble litt passive etter straffebommen og baklengsmålet kom etter et ikke helt patent forsvarsspill av hjemmelaget.

DSC 0028Orkla ristet av seg denne kalddusjen relativt raskt og kvitterte til 1-1 etter et kvarter. En fortjent utligning for hjemmelaget som hadde ballen mest og som jevnt over sto fram som et bedre lag enn gjestene fra Toten. Orkla viste flere ganger at de har mye inne offensivt og etter et angrep som endte med en Orklacorner, kom utligningen når Arnstein Buøy (nr. 7 på bildet) headet inn en godt slått serve fra Knut Kåre Brøndbo.

20150412 172824En knapp halvtime var spilt når Orklas back John Isak Selbekk raidet opp høyresiden og ble felt innenfor 16-meteren. Erik Bjørkli Helgetun hamret straffesparket i mål og førte Orkla opp i ledelse 2-1. Og bare 3 minutter senere sto det 3-1! Nå var Håkon Sanden sist på ballen i et nydelig angrep som ble startet av Erlend Løkken og der ballen var innom både Erik Bjørkli Helgetun og Sondre Sørløkk, før Sanden satte den i mål! 3-1 til Orkla var også pauseresultatet.

DSC 0039Andre omgang var knappe 10 minutter gammel når Orkla økte til 4-1! Denne gangen var det venstreback Knut Kåre Brøndbo (bildet over) som var sist på ballen når han headet et godt slått frispark av Arnstein Buøy i mål. Den samme Brøndbo var også sist på ballen ved 5-1 scoringen, når han touchet et skudd av Erik Bjørkli Helgetun slik at det forandret retning og utmanøvrerte keeper.

DSC 0115Orklas kaptein Steinar Opøyen Gjersvoll (nr.8) har vært ute med skade en god stund og kom inn som innbytter i dag. Det smakte nok derfor ekstra godt å sette punktum i kampen, når han headet ballen i mål etter et flott innlegg av Joachim Elshaug, som Knut Kåre Brøndbo like flott headet tilbake til Gjersvoll før den havnet i nota til 6-1!

20150412 183016Med mye godt spill og hele 6 scoringer, ble dette en flott seriepremiere for Orkla. Gjøvik-Lyn2 er nok mest sannsynlig et av de svakere lagene i avdelingen og det er derfor litt vanskelig eksakt å måle dagens prestasjon. Orkla viste imidlertid periodevis at de holder et høyt nivå offensivt, med gode individuelle prestasjoner og relativt ofte er også den berømte samhandlingen på plass. Det blir derfor spennende å se hvordan dette holder mot de andre lagene i denne 3.divisjonsavdelingen.

20150412 164625På bildet ovenfor ser vi dagens ballhentere fra Orkla G13, sammen med Arnstein Buøy, John Isak Selbekk og Hassan Halane.

Disse Orklaspillerne var i aksjon i dag: Håkon Lilleås Næss - John Isak Selbekk (Thomas Kristiansen), Gøran Aakerholm, Daniel Westerhaug Selbæk, Knut Kåre Aftret Brøndbo - Arnstein Buøy, Sondre Sørløkk, Hassan Halane - Håkon Sanden (Steinar Opøyen Gjersvoll), Erik Bjørkli Helgetun, Erlend Løkken (Joachim Elshaug)

Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9! Neste Orklakamp er borte mot Buvik, mandag 20.april kl. 19.00!