Solid sesongåpning av juniorene i 0.divisjon!

08/04/2015

20150408 185831Orkla G19 åpnet sesongen i 0.divisjon med å ta i mot Levanger på Orkdalsbanken Stadion i kveld. Bortelaget tok ledelsen tidlig i kampen, men Orkla kom sterkt tilbake og sikret seg til slutt en overbevisende 4-1 seier!

Trøndelag Fotballkrets plukket i fjor høst ut 9 lag som gikk direkte inn i den nye 0.divisjon, som altså er øverste nivå for G19 i Trøndelag. Levanger vant høstens 1.divisjon i fjor og var ett av de 9 forhåndskvalifiserte lagene, mens Orkla sammen med Rødde og Trond måtte gjennom 2 kvalik.kamper før plassen i 0.divisjon var sikret. Denne nye 0.divisjon er "flaggskipet" på guttesiden og alle klubber som spiller i divisjonen må også oppfylle flere sportslige og arrangementsmessige krav som kretsen stiller til disse klubbene. Orkla har gode forutsetninger for å innfri alle disse kravene og viste i dag at de hører hjemme på øverste juniornivå i Trøndelag!

20150408 1942580Orkla åpnet dagens kamp aggressivt og godt og hadde en ball i tverrligger og en i stanga før det var spilt 10 minutter. Levanger kom mer med etter hvert og tok også ledelsen 1-0 etter 19 spilte minutter. Scoringen kom etter en avslutning fra Levangers venstre side og Nordtrønderne hadde i en periode rundt denne scoringen et visst tak på kampen. Hjemmelaget løftet seg imidlertid kjapt og styrte det meste videre utover i den første omgangen.

20150408 194440Etter flere gode angrep og et bra trykk på Levangerforsvaret, fikk Orkla etter 25 minutter, et innkast langt oppe på høyresiden. Ballen havnet inne i Levangerfeltet og etter god kjemping og litt fram og tilbake, var Eirik Ebbesen (nr. 14) frampå og satte ballen i mål. Orkla fortsatte å trykke på også i resten av omgangen, mens Levanger ikke var helt ufarlige på kontringer. Ingen av lagene klarte imidlertid å få ballen i mål og lagene gikk derfor til pause på stillingen 1-1.

Andre omgang åpnet litt rotete og hverken Orkla eller Levanger fikk spillet til å sitte de første minuttene. Orkla klarte etter hvert å tilrive seg et overtak og etter 66 minutter kom Espen Grøset løs på venstresiden. Sindre Tørset Valø var på rett plass inne i feltet og satte inn 2-1 til Orkla. 10 minutter senere var det Tor Egil Johansen sin tur til å dra seg gjennom Levangerforsvaret, før han ble felt og helt korrekt fikk straffespark. Erik Selven satte straffen sikkert i mål og økte Orklaledelsen til 3-1.

Utover i omgangen styrte Orkla det meste av det som foregikk ute på matta og viste at det er en imponerende bra bredde i juniorgruppa, når det ble gjort flere bytter uten at dette endret kampbildet. Og etter 85 minutter var det nettopp en innbytter som puttet på den fjerde Orklascoringen. Førsteårsjunior Ola Morten Forren var våken på en retur etter et godt skudd av Jørgen Krogstad og satte inn 4-1 til hjemmelaget! Dette ble også sluttresultatet.

20150408 205034 2Orkla leverte en god forestilling i kveld og viste at det er mange lovende unggutter i klubben. 4-1 over Levanger er imponerende resultatmessig, men minst like betryggende er det å se at guttene holder mål ferdighetsmessig både individuelt og som lag! Dette lover godt for framtida og det skal også bli spennende å se de to andre G19-lagene i aksjon senere nå i vår! På bildet ser vi målscorerne Erik Ebbesen, Sindre Tørset Valø og Erik Selven, sammen med kaptein Even Ysland (nr. 2 fra høyre). Siste målscorer Ola Morten Forren er ikke med på bildet.

Følgende Orklaspillere var på banen i dag: Sturla Barø, Eirik Almli, Øystein Berdal, Espen Løfshus Staveli, Sindre Tørset Valø, Even Ysland, Abdikadi Mohammed, Espen Elvrum, Anders Nerbu Løfald, Ola Morten Forren, Tor Egil Johansen, Jørgen Krogstad, Espen Grøset, Joachim Elshaug, Erik Selven, Eirik Ebbesen.

Klikk her for å se alle resultater og tabell i 0.divisjon G19. PS! Neste kamp i 0.divisjon er borte mot Rosenborg onsdag 15.april!