Cup-exit etter en svak forestilling

21/03/2015

2015 03 21 18.05.11

Orkla røk på en smell allerede i kvalikrunden til årets NM når de tapte 1-3 for Sverresborg på Orkdalsbanken Stadion i ettermiddag. Dermed blir det ikke noe cupeventyr på Orklaguttene i år.

Hjemmelaget åpnet kampen relativt friskt, men etter hvert viste det seg at Sverresborg skulle bli en vanskelig nøtt å knekke. Orkla var upresise, intensiteten var ikke på topp og laget slet både i angrep og i forsvar. Dette utnyttet Sverresborg når de etter 23 minutter fikk uttelling på en corner. Og det ble ikke bedre når gjestene et 5-minutt før pause la på til 2-0, denne gangen på et korrekt idømt straffespark.

Orkla klarte heller ikke i andre omgang å sette bylaget skikkelig under press og et kvarter før slutt kriget Sverresborg inn 3-1. Da hjalp det ikke at Håkon Sanden reduserte til 1-3 et par minutter før kampslutt. Dermed er Orkla ute av cupen og kan sette all fokus inn mot serieåpningen hjemme mot Gjøvik-Lyn2 søndag 12.april!