Sterk opphenting, men ingen poeng!

29/04/2017

DSCN9917En dobbel Erik Bjørkli Helgetun sørget for at Orkla hentet opp 0-2 i lørdagens 3.divisjonskamp borte mot Steinkjer. Det hjalp imidlertid lite så lenge hjemmelaget satte inn 3-2 bare et lite ti-minutt før slutt.

Orkla lå under 0-2 til pause på Guldbergaunet, men 2x Helgetun etter en gavepakke fra Steinkjers keeper og en heading, gjorde at lagene var like langt etter 72 minutter. En lang ball over et for høyt stående Orklaforsvar resulterte så i Steinkjers tredje mål for dagen og med det lagets aller første poengfangst for sesongen.

Orkla skapte absolutt nok til å ta med seg poeng fra Guldbergaunet i dag. Tre baklengsmål gjorde det imidlertid vanskelig selv med toppscorer Helgetuns to nettkjenninger og i tillegg flere andre gode muligheter.

Orkla står nå med én seier og to tap så langt i Norsk Tipping-ligaen. Neste kamp spilles hjemme mot Verdal søndag 7.mai!