Flott Orklainnsats i Nils Arne Eggen Cup!

01/03/2015

20150301 105957Orkla stilte med hele 12 lag i årets Nils Arne Eggen Cup! Aller mest spent var kanskje Orkla J13, som debuterte som Orklaspillere i helga. På bildet ser vi jentene som stilte to lag, der det ene laget spilte seg helt fram til finalen og til slutt kunne juble for en flott andreplass!

Det er Orkdal IL i samarbeid med Orkla FK som arrangerer Nils Arne Eggen Cup og som vanlig var det full fres gjennom hele helga på 3 baner i Orklahallen! 111 lag deltok i årets cup der det ble spilt kamper i klassene fra og med jenter/gutter 11 år til og med jenter/gutter 16 år. Her følger en oppsummering av hvordan det gikk med Orklalagene:

Orkla J13 stilte altså to lag, der det ene laget sto igjen med andreplass og pokal etter finalen, mens det andre laget ikke gikk videre etter grunnspillet. Dette viser hvor små marginer det er i cuper som dette i og med at jentene på forhånd var delt inn i to antatt jevne lag - noe som er et viktig prinsipp for alle Orklalag som deltar i slike cuper. Vi ønsker alle jentene velkommen som Orklaspillere og gratulerer med god cupinnsats!

20150301 200940Orkla G13 (bildet over) har allerede tidligere i vinter spilt kamper i Orklatrøya og deltok også med to lag i årets Eggen-cup. Begge lagene gikk videre til sluttspill og endte opp med å spille hhv. finale og bronsefinale. Orkla2 møtte Othilienborg2 i den store finalen og fikk tøff motstand. Guttene kjempet godt, men måtte til slutt konstatere at byguttene stakk av med seieren 5-1. I bronsefinalen møttes Orkla1 og Othilienborg1. Her ble det seier 3-1 til Othilienborg, noe som betyr at G13 står igjen med både andre og fjerdeplass i turneringen. Vi gratulerer Orklas yngste guttespillere med innsatsen!

Orkla G14 stilte med 2 lag i helga i tillegg til at de også var så sporty at de satte sammen et lag som stilte i G16-klassen, etter at det ble en ledig plass her. G14 hadde denne gangen litt "stang ut" og gikk ikke videre fra grunnspillet med noen av sine 2 lag i G14-klassen.

20150228 122754Orkla G16 er en stor spillergruppe og stilte med 4 jevnt sammensatte lag i årets Nils Arne Eggen Cup. I tillegg stilte altså G14 med et lag i G16-klassen. Her gikk Orkla4 og Orkla5 (G14-spillerne) videre til sluttspillet - og Orkla4 spilte seg til slutt helt fram til bronsefinale, der det ble tap 1-2 for Gimse. På bildet ser vi spillerne på ett av G16-lagene.

20150228 125737Orkla J16 (bildet over) stilte med 1 lag i årets Nils Arne Eggen Cup. Jentene kunne nok ha stilt med flere lag, men spillerne er inne i et hektisk kampprogram utendørs både på eget J16-lag og på J19-laget. J16-laget som deltok på Eggen-Cup, gikk videre fra grunnspillet, men måtte se seg slått 4-1 av Ranheim i 1/4-finalen.

Som vanlig sørget cupmannskapet for at Nils Arne Eggen Cup ble gjennomført på en god måte!