Steinkjer høstens første hinder!

06/08/2016

20150530 154443 3Orkla har lagt en sterk vårsesong bak seg i 3.divisjon og ligger på tredjeplass når høstkampene starter. Med nytt seriesystem fra neste sesong ligger det an til et skikkelig rotterace for å bli blant lagene som beholder plassen i den nye Regionsligaen. Søndag gjester tabelltoer Steinkjer Orkdalsbanken Stadion og her følger en forhåndsrapport fra trener Arnstein Røen.

Høstjakta starter søndag! Søndag kl 1700 smeller det på Orkdalsbanken stadion. Da starter høstsesongen med kamp mot Steinkjer Fk. Dette er et lag vi kjenner godt, og som har gjort en strålende vårsesong. De har plukket 33 poeng og ligger på 2.plass. Vi er 4 poeng bak, men har store planer om å krympe dette til ett poeng når kampen blåses av. Da må vi i alle fall prestere bedre enn vi gjorde i bortekampen mot de i vår. Den gikk i favør Steinkjer 4-0, og var nok en av våre svakeste prestasjoner i vår.

Men etter den kampen har vi kun tapt to kamper, og laget har gjort en solid prestasjon i vår. Vi går derfor inn i kampen med en god dose selvtillit, vi har trent godt i sommer og i tillegg fikk vi en kampgjennomkjøring nå sist mandag mot Strindheim2. Den kampen vant vi 3-1, men det viktigste var å kjenne på kampfølelsen igjen, spille på 11’er-bane i 2 x 45 min og friske opp relasjonene i angrepsspillet vårt. Forrige kamp er som kjent over en mnd siden..

Som kjent så er det en omlegging av divisjonssystemet fra sesongen 2017. Det betyr for vår del at vi må bli blant de 4 beste i avdelingen vår for å beholde plassen. Det vil si at vi rykker opp en «halv» divisjon. 2.divisjon går fra 6 til 2 avdelinger, og 3.divisjon fra 12 til 6 avdelinger. Det samme gjelder også for 4.divisjonslaget vårt, de må også bli blant de 4 beste for å få et halvt opprykk. PS! Les mer om det nye seriesystemet her!

Vi går en spennende høst i møte, og vi håper dere fortsetter å støtte oss og kommer på kampene våre, det er alltid inspirerende å spille for mye publikum og gjør nok at guttene tar ut det lille ekstra!

Vel møtt til kamp på søndag!