Orkla G19 til Norway cup

30/07/2016

DSCN3281Orkla G19 deltar i Norway Cup første uka i august sammen med 2198 andre lag! Orkla reiser som kjent til Østersund og Storsjøcupen med alle årsklasser/lag 13-16 år. Det er derfor viktig at også klubbens juniorspillere får muligheten til gode cup-opplevelser. Og i år ble altså Norway Cup en realitet for Orkla G19!

Totalt deltar rundt 2200 lag i årets Norway Cup og bare i klassen G19 skal 72 lag spille innledende kamper i 18 ulike grupper. Orkla har havnet i gruppe med Åsane (Bergen), Skånland (Narvik/Troms) og Herd (Ålesund). Etter de innledende kampene, spilles B-sluttspill fra onsdag og A-sluttspill fra torsdag. Her er Orklas innledende kamper:

31.07 kl. 13.15: Orkla - Åsane (Bergen)

01.08 kl. 18.30: Orkla - Skånland (Narvik/Troms)

02.08 kl. 12.00: Orkla - Herd (Ålesund)

0729 norway cupNorway Cup-uka er spekket med opplevelser både på og utenfor banen! Det viktigste er selvfølgelig fotballkampene, men verdens største fotballturnering er også en viktig arena for å fokusere på gode verdier, idrettsglede, mangfold og Fair Play!

20160213 123142Orkla FK ble i 2015 kåret til Årets Fair Play-klubb i Trøndelag Fotballkrets. På bildet over ser vi G19-trener Ola Haugen på vegne av Orkla FK, motta utmerkelsen fra Trøndelag Fotballkrets sin leder Eivind Selven. NFF ønsker å markere Fair Play også under NC-uka og inviterer derfor alle klubber som ble kåret til årets Fair Play-klubb til å delta på NFFs Fair Play-treff på Ekebergsletta.

Treffet vil bli ledet av medlem i NFFs ambassadørkorps, Per Ravn Omdal, som har med seg flere fotballkjendiser som gjester. Orkla G19 skal selvfølgelig delta på dette Fair Play-treffet der det vil bli pratet Fair Play med spillere, trenere, dommere og foreldre - og i tillegg vil alle Fair Play-klubbene få med seg en gave fra NFF.

DSCN3288 2Orkla reiser med 17 spillere til Norway Cup, mens støtteapparatet består av trenerne Ole Ragnar Steinshaug og Ola Haugen (bildet over), samt laglederne Arild Selvnes og Erlend Ysland. Vi ønsker guttene lykke til i årets Norway Cup og kommer til å følge kampene via Orklas facebooksider "Orkla FK"! Du kan også laste ned cupens egen app, via Google Play og App Store!