6 av 6 mulige!

06/06/2016

IMG 8429Orkladamene reiste søndag til Tynset og kom hjem med sesongens sjette seier av seks mulige! Den første Orklascoringen kom allerede etter et par minutter og ved pause ledet Orkla 3-0 over Tynset2. Med ytterligere fire scoringer og en Tynset-redusering i andre omgang, sto det hele 7-1 til slutt! Her følger et referat fra teamet.

6 kampen for sesongen ble spilt I nydelig sol på Nytrømoen kunstgras. Mange tilreisende Orkla supportrer fikk se et Orkla som satte standarden fra første sekund. Innen det var spilt 1 minutt fik Orkla sin første corner og her er det bare tverliggeren som hindrer Orkla scoring.

IMG 8572 1Det skal dog ikke gå mere enn  minutt til da Marit Moen hamrer inn dagens første scoring etter gjennomspil fra Anita Slupphaug. Etter dette avløser sjansene hverandre men resulterer ikke I scoring. Tynset star høyt og prøver presse forsvaret I oppbyggingsfasen men det kommer bare noen halvsjanser ut av det.

IMG 8582 1I 12 min blir Heidi gjort ned på sin venstre side og på etterfølgende frispark fra Trine så kommer Lena seg fri og header inn 2-0. Orkla styrer kampen og varierer spillet en god del og fortsetter produsere sjanser. Tynset presser høyt og vinner en del baller og skaper noen farligheter uten scoring.

IMG 8533 1I 26 minutt tar Heidi seg forbid sin motstander og spiller fri Trine som sikkert setter 3-0. Det produseres flere sjanser men presisjonen er ikke helt på top derfor går vi til pause med 3-0 ledelse.

IMG 8456 1I andre omgangen har Tynset endret formasjon . Det tar dog bare 1 minutt så snapper Heidi ballen fra Tynset spillere og og scorer selv 4-0.  Tynset blir farligere offensivt  etter formasjonsbytte og har tilløp og noen avslutt men forsvaret og keeper holder Tynset unna scoring frem til 54 minutt da en gjennomspilling fungerer for Tynset og det resulterer I 1-4.

IMG 8479 1Tynset fortsetter presse på men I 57 min spiller Maren fri Marit som setter 1-5 sikkert bak keeper. Det blir en del dueller og vi flytter spillet lengre frem på banen noe som resulterer I 3 corner fra same side. Trine slår corner og på den 3 corner kommer Anita først på ballen og setter 1-6 etter 65 minutter.

IMG 8452 1Tempo blir herfra og inn noe redusert og det blir en del spill mellom 16 meter. Vi foretar et dobbelbytte I 78 minutt og kort tid etter så spilles Heidi fri, hun dribbler av 2 spillere og setter ballen I mål og fastsetter dermed sluttresultatet til 1-7 I 81 min. Siste 10 min skapes det sjanser mot Tynset men det resulterer ikke I flere scoringer.

IMG 8486 1Vi møter et ungt og sultent Tynset som jobber kopiøst gjennom kampen og det er det eneste lag som prøvet og spille football mot oss. Tynset sin innsats er imponerende I varmen og var bidragende til en offensiv fotballkamp.

IMG 8517 1Det er veldig mye positivt og ta med seg fra kampen. Vi er på fra første signal og vi fortsetter og holde konsentrasjon og fokus hele kampen. Dette var Orkla sin beste kamp for sesongen sett over 90 min. Vi er hissige offensivt og noen gang vel direkte fremforalt I første omgangen der ballen går en del over midtbane. Vi slipper til Tynset lite sjanser.

IMG 8502 1Vi senker oss ikke ned på motstander sitt tempo uten vi fortsetter og styre kampen I begge omganger. Meget positivt at det er med så mange publikum, Orkla har mere publikum enn hjemmelaget. Vi kan bli enn mere sikker I avgjørende avslutt da ville antal scoringer vært flere. Vi kan variere tempo litt mere I løpet av kampen og presisjonen I sluttet av kampen kan bli bedre men ellers en meget vel gjennomført bortekamp.

IMG 8508 1Laget: Elise Aas-Maren Krogstad-Lena Sundli-Marianne Øien-Astrid V Larsen (bildet over)-Anita K Slugghaug (Ragnhild Grandetrø) -Hanne Frengen-Emma Sæterbakk-Heidi Slupphaug-Marit Moen-Trine Sommervold (Anna Sundli).

Kampens beste spiller for Orkla: Kollektivt en solid innsats der det er mange gode prestasjoner og det blir feil og si bare en spillere.

Stort takk til publikum som tokk turen. Neste kamp er søndag 12/6 hjemme mot Orkanger kl 13.00