Bunnsolid igjen!

04/06/2016

DSCN2737Her banker Håkon Sanden (nr. 9) inn 1-0 og setter standarden for nok en bunnsolid match av Orkla. I dag var Rørvik gjester på Orkdalsbanken Stadion i en kamp der Orkla styrte det meste ute på banen og ledet 3-0 ved pause. I andre omgang fortsatte Orkladominansen og med tre nye scoringer sto det 6-0 ved kampslutt. Dette var den fjerde strake seieren til Orkla som nå for alvor har meldt seg på i toppen av årets 3.divisjon!

Gjestene fra Nord-Trøndelag var brukbart med i åpningsminuttene av kampen, men etter hvert tok Orkla mer og mer over det meste ute på banen. Den første scoringen for hjemmelaget kom allerede etter åtte minutter. Orkla trykker Rørvik bakover på banen og har flere gode gjenvinninger før kaptein Steinar Gjersvoll setter opp Håkon Sanden som sørger for Orklaledelse 1-0.

DSCN2752Bare to minutter senere kommer scoring nummer to. En godt slått corner havner til slutt i beina på Orklas toppscorer Erik Bjørkli Helgetun som setter fram foten og sender ballen i mål til 2-0 (nr. 11 på bildet). Orkla dominerer nå kampen fullstendig og kommer stadig til gode sjanser. Det mangler imidlertid litt på presisjon og besluttsomhet i de avgjørende situasjonene.

Rørvik på sin side er kun sporadisk frampå og setter ikke Orklaforsvaret på særlig mange prøvelser. Etter godt og vel 20 minutter kunne likevel bortelaget fått uttelling, men Orklakeeper Håkon Lilleås Næss får akkurat tak på ballen foran en Rørvikangriper.

DSCN2872Orklas tredje scoring kommer et lite fem-minutt før pause. En god Arnstein Buøy kombinerer fint med Sondre Sørløkk, som vender opp og setter ballen sikkert i keepers lengste hjørne (bildet ovenfor). Dermed går lagene til pause på 3-0 til Orkla, noe som er svært fortjent etter spill og sjanser.

DSCN2898Andre omgang er kun tre minutter gammel når 4-0 kommer. Arnstein Buøy slår som vanlig et godt frispark. Rørvikforsvaret får ikke får klarert unna og ballen havner etterhvert hos Sondre Sørløkk. Han hamrer ballen i nettet og noterer seg med det for dagens andre scoring (bildet over).

DSCN2917Orkla fortsetter å dominere kampbildet og slipper Rørvik kun unntaksvis til. Med knappe halvtimen igjen å spille kommer også Arnstein Buøy på scoringslisten (bildet over). Denne gangen er det to-målscorer Sondre Sørløkk som er nest sist på ballen før Buøy kontrollert setter ballen inn bak Rørviks keeper og øker Orklaledelsen til 5-0.

DSCN2991Nesten rett fra avspark kommer også 6-0. Nå er det Håkon Sanden (bildet over) som noteres som to-målsscorer når han sikkert setter ballen i mål. I denne perioden av kampen er det nesten bare ett lag på banen. Rørvik har resignert og hjemmelaget ruller opp det ene angrepet etter det andre.

DSCN3009Mot slutten av kampen gjør begge lag flere bytter. Alle både på banen og de rundt 270 tilskuerne skjønner at det går mot en klar hjemmeseier og kampen dabber derfor i kvalitet. Orkla har likevel fremdeles full kontroll på det som skjer ute på banen.

DSCN3006Med et lite ti-minutt igjen å spille setter hjemmelaget inn Erlend Løkken (bildet), som har vært ute med skade i over ett år. Dette vet publikum å verdsette og gir Løkken en velfortjent applaus når han entrer banen! Lite skjer i sluttminuttene av kampen og etter å ha lagt til to minutter blåser en god dommer Karl Edvard Brendskag (bildet nedenfor) av kampen.

DSCN2784Med 6-0 mot Rørvik står Orkla med fire seire på rad og med hele 22 scoringer på disse kampene! Det betyr at Orkla for fullt er med i kampen om de fire første plassene på tabellen, noe som gir plass i neste års nye, spissede 3.divisjon!

Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørset Valø (Eirik Almli), Øystein Berdal (Sondre Mogset), Torodd Asphjell, Knut Kåre Brøndbo - Hassan Halane, Steinar Gjersvoll (Erlend Løkken), Sondre Sørløkk, Hassan Halane - Håkon Sanden, Erik Bjørkli Helgetun (Abdikadi Mohamed), Arnstein Buøy (Espen Grøset)

PS! Sjekk Orklas facebooksider "Orkla FK" for et bildealbum fra kampen!

Neste kamp for Orkla spilles mandag 13.juni kl.18.00, borte mot Ranheim2!