Nesten for J19

27/05/2016

20160526 195858 2Orklas unge J19-lag har hatt mange tøffe kamper i vår mot gode motstandere. Torsdag møtte de Vestbyen på Orkdalsbanken Stadion i en kamp som ble både jevn og spennende, men som til slutt endte med et knepent tap for gjestene fra byen.

I kampen mot Vestbyen var juniorjentene forsterket med et par seniorspillere, men det var likevel gjestene fra Vestbyen som åpnet kampen best og la et visst trykk på Orklaforsvaret. Hjemmelaget forsvarte seg imidlertid godt og etter hvert fikk Orkla mer fasong også på det offensive og klarte å løfte spillet høyere opp på banen.

DSCN2227Dette resulterte i at Orkla klarte å holde ballen mer i laget, pasningene satt bedre og flere ganger kom jentene til gode avslutningsmuligheter. En gang smalt ballen i treverket etter et godt skudd, men til tross for mye godt angrepsspill, førte likevel ikke dette til scoringer for Orkla før pause.

DSCN2231I andre omgang fortsatte Orklajentene å spille mye bra fotball, men fremdeles manglet det litt på å få uttelling i form av scoringer. Typisk nok var det da bortelaget Vestbyen som til slutt stakk av med seieren etter to scoringer i siste halvdel av kampen.

20160526 203848Orkla fikk også en velfortjent scoring når Maren Andaas var nest sist på ballen før Sanne Olsen satte ballen i mål. Dermed endte kampen med 2-1 seier til Vestbyen.

DSCN2236Hjemmelaget kan likevel ta med seg mye positivt inn mot de neste kampene. Med så mange unge juniorspillere på laget, er utviklingspotensialet stort og jentene vil derfor helt sikkert oppleve stor framgang både i prestasjoner og resultater videre framover.