Stygg smell borte mot Charlottenlund

30/04/2016

DSC 00033Orkla gikk på en skikkelig smell når de møtte Charlottenlund på bortebane fredag kveld. Orkla utlignet en tidlig Charlottenlund-ledelse, men derfra og inn var det hjemmelaget som styrte showet og satte inn fem nye scoringer uten at Orkla klarte å svare.

Kampen var bare syv minutter gammel når hjemmelagets Robert Vikestad satte inn 1-0, etter godt forarbeid av Thomas Rønning. Orklas Erik Bjørkli Helgetun (bildet nedenfor) kom nok en gang på scoringslista når han fra spiss vinkel utlignet til 1-1 etter 29 minutter. Scoringen kom etter godt forarbeid av Steinar Gjersvoll.

DSC 00199Det gikk bare fire minutter før Charlottenlund på nytt var i føringen. Denne gangen er det Thomas Rønning som er sist på ballen. Og før pause er hjemmelaget frampå ytterligere to ganger, slik at det sto 4-1 til Charlottenlund til pause.

DSC 0033Etter 48 minutter øker Charlottenlund til 5-1 etter at Orklakeeper Håkon Lilleås Næss får et par fingre på en lobb som deretter går i tverrliggeren før Petter Aspås banker ballen i mål. Et drøyt ti-minutt før slutt er det så klart for 6-1 (bildet over). Denne siste scoringen kommer på straffe av Christopher Moen.

DSC 00233Dermed ble denne bortekampen et mareritt for Orkla som nå står med fire poeng på fire kamper. Sesongen er imidlertid ennå ung og førstkommende lørdag kommer sjansen til å revansjere nederlaget. Da kommer Verdal på besøk til Orkdalsbanken Stadion, avspark kl. 16.00.