Målkalas for G19

14/04/2016

DSCN7121 4Orkla G19 i 0.divisjon var i skikkelig scoringshumør når Heimdal gjestet Orkdalsbanken Stadion onsdag kveld. Jo Skjølberg satte inn 1-0 tidlig i kampen og det viste seg raskt at Heimdal ikke var noen målestokk for Orklajuniorene. Målene rullet jevnt og trutt inn gjennom hele kampen og stillingen til pause var 4-1, mens det til slutt sto hele 10-2 i Orklas favør.

Orkla gikk opp i ledelse 1-0 allerede etter 9 minutter når Jo Skjølberg (bildet nedenfor) ble spilt gjennom og deretter rullet ballen jevnt og trutt inn bak Heimdals keeper. Øystein Berdal la på til 2-0, noe Heimdal svarte på umiddelbart. Det hjalp imidlertid ikke mye så lenge Hans Ole Røen Halle og Jo Skjølberg nok en gang var frampå. Stillingen til pause var derfor 4-1 i Orklas favør.

DSCN7116 1I andre omgang økte Øystein Berdal til 5-1 og deretter stoppet ikke hjemmelaget før det sto 10-2 når dommeren blåste av oppgjøret. Hans Ole Røen (bildet nedenfor) ble tre-målsscorer etter å ha puttet på to nye scoringer i andre omgang. I tillegg kom også Emil Eker Haugen, John Grønvoll og Sondre Ysland i målprotokollen med en scoring hver.

DSCN7191 1Heimdal var ingen stor utfordring for hjemmelaget denne kvelden og kamper som dette - med slike resultater - hører vel strengt tatt ikke hjemme i 0.divisjon. Heimdal skal imidlertid ha kredit for at de beholdt humøret kampen gjennom, selv om sifrene etter hvert ble ganske så stygge.

Orkla står dermed med 3 poeng etter to kamper. Strindheim ble som kjent for sterke i første serierunde og sendte Orkla hjem med tap 1-3. Neste kamp i 0.divisjon, er borte mot Steinkjer onsdag 20.april kl. 19.00. Orkla G19-2 i 1.divisjon spiller kamp fredag 16.april kl. 20.00, borte mot Freidig.