Snart i gang og vi gleder oss!

07/04/2016

DSCN6286På søndag er det hele i gang! Da er Orkla vertskap for Stjørdals-Blink2 på Orkdalsbanken Stadion i det som er starten på en lang og garantert spennende sesong både i 3.divisjon og i 4.divisjon menn senior! På bildet ser vi Espen Grøset - en av ungguttene som er på full fart framover - og nedenfor følger en statusrapport fra trenerteamet på seniorsiden.

Da er vi snart i gang med alvoret - og vi gleder oss! Nå har vi allerede spilt to obligatoriske kamper i år, 1. og 2.runde kvalik NM. Dessverre ble det ikke 1.rundekamp på Orkdalsbanken i år, etter at vi tapte 2-1 mot Trygg/Lade etter ekstraomganger. Vi har siden 3.januar gjennomført totalt 45 fellestreninger, 1 helg i Meråker, 9 treningskamper og 2 cupkamper. Vi er godt forberedt!!

DSCN6411Heldigvis har vi fått etablert to gode treningsgrupper i år, 3. og 4.divisjon. Veldig ofte trener disse gruppene hele eller deler av økta sammen. Vi ser at dette er et løft både for de yngre spillerne som er på tur opp fra juniorstallen samt de etablerte litt eldre(…) spillerne som ikke har tid til å trene så mye som kreves for 3.divisjonsspill. Som et bilde på hvordan vi som klubb tenker, avsluttet vi forrige 3.divisjonskamp (bildet over) med 7 – sju – spillere i junioralder!! Nå skal det sies at noe av dette skyldes at vi har litt skader/sjukdom i spillergruppa, men det sier også utrolig mye om hvordan det jobbes i klubben for tiden. All honnør til trenere/ledere i ungdomsavdelinga!

DSC 0092 2Status pr dato i spillergruppa er at vi har noen ute med skader og sjukdom. Erlend Løkken (bildet over) ble operert for korsbåndskade i juni i fjor, men er nå på treningsfeltet sammen med oss. Han har fått god oppfølging gjennom Orkanger Fysikalske, og det ser vi betaler seg godt nå i siste fase av opptreninga.

20150508 191915Arnstein Buøy (bildet over) har også slitt med en kneskade i vinter, men er snart tilbake for fullt. Hassan Halane sliter med en hamstring, men skal testes på fredag. Stig Sandø skadet akillessenen i kampen mot Tillerbyen sist lørdag, og er nok ute i alle fall vårsesongen. Thomas Kristiansen er forhåpentligvis snart tilbake i trening, han har slitt med beinhinnebetennelse over en lengre periode.

FB IMG 1431337917154Alle lag i 3.divisjon vil preges av at så mange og så gode spillere er ute av laget i lengre perioder. Likevel vil jeg si at akkurat her har vi vår styrke. Vi har et godt innarbeidet spillemønster, med klare spilleprinsipp og roller, som også juniorlaget har implementert i sin trening. Det gjør at når nye juniorer blir tatt opp i A-troppen så kjenner de både de relasjonelle og strukturelle prinsippene vi jobber etter.

Vårt mål i år er som det alltid har vært under dette trenerteamet. Vi skal bli bedre for hver trening, hver uke og hver kamp! Forhåpentligvis bringer det oss helt i toppen av divisjonen. På søndag braker det løs, og vi ønsker å se mange tilskuere på tribunen. Vi setter utrolig stor pris på den støtten dere gir oss, det gjør at vi tar ut det lille ekstra når det røyner som verst.. Rammen dere skaper rundt 3.divisjonskampene er det ingen klubber i Trøndelag som matcher. Velkommen til dere alle!!

Hilsen trener/laglederteamet menn senior (Nils Arne, Bjørn, Reinert, Bjørg, Elisabeth, Kenneth, Arnstein)