Helgas OBOS-kamper

03/04/2016

DSCN6271Orkla G16-2 og G19-2 har denne helga spilt første runde i OBOS Cup. Denne cupen er for spillere/lag som ikke deltar i NM-kampene og betegnes som et Trøndermesterskap i fotball. G19-2 og Emmanuel Médard Bucumi (bildet) var først ute når de møtte Tynset på lørdag, mens G16-2 spilte mot Flatås2 på søndag.

Lørdagens G19-kamp åpnet veldig bra for Orkla. Allerede før kvarteret var gått, ledet hjemmelaget 2-0 etter et selvmål av Tynset og en scoring av Sander Olsen. Tynset kom sterkt tilbake og utlignet til 2-2 før pause. I andre omgang gikk Orkla opp til 3-2 ved Jørgen Ustad, men deretter begynte det å røyne på for hjemmelaget. Tynset hadde krefter til å stå kampen helt ut og puttet på tre scoringer i andre omgang, slik at sluttresultatet ble 5-3 i Tynsets favør.

DSCN6553Søndag møttes så Orkla G16-2 og Flatås2 på Orkla Kunstgress. I en ganske jevn første omgang var det Flatås som var skarpest foran mål og kunne gå til pause med ledelse 2-0. Orkla kom sterkere i andre omgang og reduserte fortjent til 1-2 på en flott heading av Thomas Martinsen (bildet over). Etter dette hadde Orklaguttene flere gode muligheter, men i stedet var det Flatås som punkterte kampen og fastsatte sluttresultatet til 3-1 i favør byguttene.

Orkla G16-2 skal allerede førstkommende tirsdag spille andre runde av årets OBOS Cup. Da er Ranheim2 motstander bort på Lade Kunstgress. G19-2 møter Sjetne borte torsdag 7.april.