Tap i generalprøven

02/04/2016

DSCN6466Orkla tapte 2-3 mot divisjonskollega Tillerbyen i dagens treningskamp på Orkla Maskin Arena. Tillerbyen scoret først, men Orkla svarte og gikk også opp til 2-1 ved Sindre Tørset Valø (bildet). Bortelaget kom imidlertid sterkt tilbake og utlignet først til 2-2, før de også satte inn seiersmålet et fem-minutt før slutt.

En forholdsvis jevn førsteomgang preges av ikke altfor godt spill hverken av hjemmelaget eller av gjestene fra Tiller. Etter 39 minutter får Tillerbyen sjansen fra straffemerket etter en korrekt avgjørelse av dagens dommer. Straffen går i mål og dermed står det 1-0 til det tidligere Rødde-laget når spillerne rusler av banen ved halvspilt kamp.

DSCN6321Etter rundt 7 minutter av andre omgang utligner Orkla ved Håkon Sanden (bildet over), etter at Sanden får en fot på ballen inne i Tillerbyens målfelt. Når timen rundes, server Orklas Espen Grøset en perfekt corner som Sindre Tørset Valø (nr. 2 på bildet nedenfor) kontant stanger i nettet. Dermed står det 2-1 til hjemmelaget etter en flott scoring av den unge forsvarsspilleren.

DSCN6471 1Også andre omgang var fram til 2-1 scoringen heller laber av Orkla. Laget plundret både med bevegelser og pasningsspill offensivt og fikk dermed lite flyt i spillet. Etter at Orkla gikk opp til 2-1, våknet imidlertid hjemmelaget mer til liv og fikk etablert et visst press mot Tillerbyen. Orkla kom i denne perioden til flere gode muligheter og var nær ved å score på et par av disse sjansene.

DSCN6443

Orkla beholdt initiativet i kampen utover i omgangen, men fikk ikke omsatt et spillemessig overtak i scoringer. På bildet over ser vi Vebjørn Trønsdal Bævre med en stor sjanse der ballen dessverre går utenfor stengene. Når kampen var 63 min. gammel, var det i stedet Tillerbyen som utlignet til 2-2, forøvrig etter en ikke alt for heldig inngripen av Orklakeeper Håkon Lilleås Næss.

Etter 85 minutter fikk Tillerbyen også inn den avgjørende scoringen. Et godt slått frispark fra hjørnet av 16-meteren og svak markering i Orklaforsvaret, ga Tillerbyen 3-2 og seieren i denne siste treningskampen før seriestart.

DSCN6398

En strek i regninga for Orkla etter denne kampen er at stopper Stig Sandø (bildet ovenfor) mest sannsynlig er ute i lang tid etter det som så ut som en alvorlig akillesskade.

Neste søndag, 10.april, starter årets 3.divisjon og Orkla åpner hjemme mot Stjørdals-Blink2. Avspark kl. 17.00!

Dagens Orklalag: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørset Valø, Øystein Berdal, Stig Sandø (Eirik Almli), Knut Kåre Brøndbo - Vebjørn Trønsdal Bævre (Abdikadi Mohamed), Steinar Gjersvoll, Tor Egil Johansen - Håkon Sanden (Erik Selven), Sondre Sørløkk, Espen Grøset.