Orklaspillere tatt ut til krets- og landsdelssamling!

23/03/2016

20150713 183242 2Josoue Niyomugabo (bildet) er tatt ut til NFFs landsdelssamling i Trondheim, mens Mariell Øyen og Ange Niyomugisha er tatt ut til Team BDO Kretslagssamling i ABRA-hallen. Uttakene er en fin bekreftelse på at det jobbes godt i Orkla FK og at vi har spillere som legger ned en stor egeninnsats for å utvikle seg som fotballspillere.

Josoue Niyomugabo (2002-modell) har vært i kretsens Team BDO-gruppe ei god stund og er nå tatt ut videre til NFFs landsdelssamling i Trondheim 31.mars til 3.april. Denne G14-samlingen er en del av NFFs Landslagsskole og har som mål å kartlegge og skolere opp aktuelle spillere for aldersbestemte landslag. Tilsvarende samlinger gjennomføres nå i vår også for J14, J15 og G15.

NFFs Håkon Grøttland har tatt ut totalt 24 spillere fra 10 av 18 fotballkretser til landsdelssamlingen. Josoue er eneste spiller fra Trøndelag Fotballkrets og er i godt selskap sammen med spillere fra kretsene Troms, Finnmark, Nordland, Hålogaland, Nordmøre og Romsdal, Sunnmøre, Rogaland, Sogn og Fjordane og Hordaland. En tilsvarende samling arrangeres i Sarpsborg for de siste 8 fotballkretsene.

DSCN5353 2På jentesiden er Ange Niyomugisha og Mariell Øyen (bildet over) tatt ut til Team BDO Kretslagssamling i ABRA-hallen 2-3.april. Både Mariell og Ange er 2003-modeller og skal være med på denne J13-samlingen etter å ha vært gjennom Klubb BDO-tiltakene i vinter. Totalt 30 jenter fra klubber i Trøndelag er med på samlingen i ABRA-hallen.

Vi ønsker våre spillere lykke til med samlingene også vet vi at veien til videre uttak og eventuelt landslagspill etter hvert, både er lang og kronglete. Uansett så bekrefter slike uttak at vi har et kvalitativt godt fotballtilbud i Orkla, med dyktige trenere og gode treningsmiljøer i de ulike aldersklassene!