Damelaget med tap mot Nidelv

21/03/2016

20150529 204657Orkla møtte 2.divisjonslaget Nidelv i ABRA-hallen søndag kveld i det som var årets første treningskamp for damelaget. Etter å ha ligget under 0-3 til pause, leverte Orkla en solid andreomgang slik at resultatet til slutt sto 2-3 i Nidelvs favør. Orklas scoringer kom ved Marit Moen (arkivbilde) samt et selvmål av Nidelv.

1 omg var preget av nerver og slurvete pasningsspill. Orkla har mesteparten av spillet uten å komme til de store avslutningene. Midt i 1 omg får Nidelv uttelling på tre av sine sjanser før Orkla igjen tar over uten at det blir så mye ut av det.

I garderoben har det tydeligvis vært en skikkelig pep talk, samt at det er gjort et par bytter. Laget kommer på banen med senkede skuldre og med mer fart i spillet. Det er flyt i overgangene og etter 17 minutter reduserer Marit Moen til 1-3.

Orkla holder trykket og etter 32 min blir desverre et mål annulert, etter et angrep som var tatt rett ut fra læreboka. I det 43 min stormer OFK opp i angrep som ender opp med innlegg, en nidelvspiller er uheldig og setter ballen i eget mål. Men, mål er mål. Kampen ender 2-3, hadde OFK hatt det trykket i 1 omg som de hadde i 2 omg ville nok utfallet ha vært til OFK's fordel. Vel gjennomført kamp!

Orkla spiller ny treningskamp mot KIL/Hemne i ABRA-hallen andre påskedag!