Tap mot Tynset

19/03/2016

DSCN6059 2Orkla møtte sterk motstand i dag når Tynset var på besøk i Idrettsparken. Et noe redusert og nykomponert Orklalag slet gjennom hele kampen mot fysisk robuste og godt organiserte Tynsetspillere. Etter 0-1 til pause, måtte hjemmelaget til slutt tåle et 0-3 tap. På bildet ser vi Sondre Sørløkk i en luftig duell med en Tynsetspiller.

Tynset tok allerede fra start av et godt tak i kampen og gjestene fra Østerdalen viste seg tidlig som et solid organisert lag med bra tempo og trøkk i spillet sitt. Orkla på sin side slet med å skape noe offensivt og slapp samtidig Tynset litt for lett til ved flere anledninger. 0-1 kom etter 40 minutter når Tynsets solide midtstopper Henning Røe kontant headet inn en corner. 0-1 sto seg også til pause.

DSCN5907Andre omgang var snaue 15 minutter gammel når Tynsetveteran Morten Aakerøien la på til 2-0 når han ble tredd gjennom Orklaforsvaret. En halvtime før slutt la Henning Røe på til 3-0 når Tynset fikk et korrekt idømt straffespark. Gjestene hadde i tillegg enda et par gedigne sjanser som ble stoppet av Orklas gode keeper Håkon Lilleås Næss. Hjemmelaget slet også i denne omgangen med å etablere sitt eget spill og ble tydelig stresset både offensivt og defensivt av arrige og duellsterke Tynsetspillere.

DSCN6190Kampen endte derfor med en fortjent seier til Tynset, som virker solide og godt forberedt til å spille i 2.divisjon. Orkla er nok også godt i rute foran årets sesong i 3.divisjon. Treningskampene så langt har med et par unntak, vært veldig positive både med tanke på prestasjoner og resultater. PS! Stopper Daniel Westerhaug Selbæk (bildet) er tilbake etter førstegangstjeneste og spilte hele kampen for Orkla i dag!

DSCN5819Treningskampen ble forøvrig ledet av tidligere toppdommer Per Ivar Staberg, som har vært FIFA-dommer og står med over 250 kamper i Tippeligaen! Staberg var som vanlig både myndig og god. På bildet ser vi han sammen med en annen veteran, Orklas Are Groven, som også i år vil være en god bidragsyter for Orkla!

DSCN6031Neste oppgave for Nils Arne, Arnstein og Orkla blir bortekampen mot Trygg/Lade i 2. kvalik.runde NM. Denne kampen skal spilles senest onsdag 30.mars!

Dagens Orklalag: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørseth Valø, Daniel Westerhaug Selbæk, Stig Sandø, Knut Kåre Brøndbo - Are Groven (Christopher Grøset), Steinar Gjersvoll, Hassan Halane (Vebjørn Trønsdal Bævre)  - Øystein Berdal, Sondre Sørløkk, Erik B. Helgetun (Abdikadi Mohamed)