Greit videre i cupkvaliken!

15/03/2016

DSCN5610Orkla slo Alvdal 4-0 hjemme på Orkla Maskin Arena og er dermed greit videre fra NM kvalik.runden. Håkon Sanden (bildet) ble den store spilleren i kveld med tre baller bak Alvdals keeper, mens Erik Bjørkli Helgetun satte den fjerde scoringen.

Orkla gikk som vanlig ut i høyt tempo og kampens første store sjanse kom ved Sondre Sørløkk før fem-minuttet var gått. 16 minutter ut i kampen gikk Orkla opp i 1-0 ved Håkon Sanden. Kaptein Steinar Gjersvoll vinner ballen høyt i banen og slår inn til Sanden som bredsider ballen i mål. Utover i omgangen fortsatte hjemmelaget å trykke på og når halvtimen var rundet, sørget Håkon Sanden for 2-0 til Orkla, denne gangen med en god heading.

DSCN5611Bare et par minutter senere øker Erik Bjørkli Helgetun (bildet over) Orklas ledelse til 3-0 når han vender fint opp og setter ballen i hjørnet. Knut Kåre Brøndbo var nest sist på ballen denne gangen. Med 3-0 til Orkla gikk lagene til pause etter en god omgang av Sindre Tørset Valø, Steinar Gjersvoll, Øystein Berdal (bildet nedenfor) og de andre Orklaspillerne.

DSCN5712Bare et par minutter ut i andre omgang setter Håkon Sanden sin tredje for kvelden og dermed står det 4-0 til Orkla. Denne scoringen kom forøvrig etter en corner der Sanden setter ballen i mål fra kloss hold.

DSCN5698Utover i andre halvdel roet kampen seg betraktelig. Orkla var fremdeles det førende laget, men satte både tempo og trøkk ned et par hakk. Det kom heller ingen flere scoringer og dermed endte kampen med en solid 4-0 seier til Orkla. PS! I andre omgang fikk vi et hyggelig gjensyn med Arnstein Buøy (bildet over) som nå er tilbake etter studier/praksis!

Kveldens Orklaspillere: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørseth Valø, Øystein Berdal, Stig Sandø, Knut Kåre Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll, Hassan Halane  - Håkon Sanden (Abdikadi Mohamed), Erik Bjørkli Helgetun (Tor Egil Johansen), Espen Grøset (Arnstein Buøy)