Ny solid kamp av Orkla!

04/03/2016

DSCN3523Kaptein Steinar Gjersvoll (bildet) var tilbake når Orkla leverte en ny solid forestilling i kveld. Hjemmelaget dominerte fra start til slutt mot Sverresborg på Orkla Kunstgress og ga seg ikke før det sto 6-0 på måltavla! Stillingen til pause var 4-0.

Orkla satte 3.divisjonskollega Sverresborg under press allerede fra første spark på ballen. Dette ga umiddelbart resultater når Håkon Sanden header inn et frispark fra Knut Kåre Brøndbo etter bare 3 minutter. Et fem-minutt senere øker Sondre Sørløkk Orklas ledelse til 2-0 etter at Knut Kåre Brøndbo (bildet nedenfor) også denne gangen var nest sist på ballen.

DSCN3608Sondre Sørløkk ordnet deretter 3-0 med sin andre scoring for dagen. Like før pause ville så Håkon Sanden ikke være dårligere når også han satte inn sin andre scoring etter å ha tråklet seg gjennom Sverresborgforsvaret før ballen ble satt sikkert i mål. Dermed gikk lagene gikk til pause på 4-0 til Orkla etter en omgang der hjemmelaget styrte det meste av spill og sjanser.

DSCN3549Andre omgang ble noe mer variabel og til tider noe rotete, men uten at Orkla ga fra seg initiativet i kampen. 10 minutter ut i omgangen setter Orkla stor fart på en kontring og øker til 5-0 ved Torodd Asphjell (bildet over) og når et kvarter står igjen av kampen, fastsetter Hassan Halane sluttresultatet til 6-0!

DSCN3521Sverresborg spiller også i 3.divisjon, men er nok noe svekket i forhold til en god fjorårssesong. Orkla gjennomførte uansett enda en god match i kveld og viste at mange lag skal få problemer med å matche tempo og presisjon når Orklaguttene går i angrep. Dette kombinert med solid jobbing uten ball, gjør at det ser lovende ut foran sesongstarten. I kveld satt også forsvarsspillet godt og keeper Even Rønningsbakk (bildet over) hadde en relativt rolig kveld på jobb.

20160304 194826Det er også svært gledelig å se Orklas mange unggutter - på bildet over representert ved Espen Grøset og Sindre Tørset Valø - vise at de holder mål og at de er reelle utfordrere til en plass i start 11'eren.

Kveldens Orklaspillere: Even Rønningsbakk - Sindre Tørseth Valø, Øystein Berdal (Daniel Westerhaug Selbæk), Stig Sandø, Knut Kåre Brøndbo - Sondre Sørløkk (Tor Egil Johansen), Steinar Gjersvoll (Vebjørn Trønsdal Bævre), Hassan Halane  - Håkon Sanden, Torodd Asphjell (Abdikadi Mohamed) , Espen Grøset

Neste treningskamp spilles lørdag 12.mars, hjemme mot Strindheim på Orkla Maskin Arena.