Lovende 17-åring klar for Orkla!

17/02/2016

20160216 192205 001Etter å ha trent med Orkla en periode i vinter, er Sondre Mogset nå spilleklar for Orkla! Sondre er født i 1998 og kommer fra Meldal FK, der han har spilt flere sesonger i 4.divisjon. Nå er han klar til å ta opp kampen om en plass på Orklas 3.divisjonslag og vil bli å se i Orklatrøya i kveldens treningskamp mot Stjørdals/Blink. Vi ønsker Sondre velkommen til klubben!

Sondre Mogset har gått en god utviklingstrapp i Meldal FK, der han over flere sesonger har figurert som stopper på 4.divisjonslaget. Orklatrener Arnstein Røen har stor tro på unggutten og fremhever spesielt Sondre sin holdning til trening og hans sterke vilje til å utvikle seg som fotballspiller. Dette er med på å gjøre Sondre til en spiller som passer godt inn i Orklas profil.

Orkla og Meldal har generelt en god dialog og har i denne saken hatt en spesielt tett og god kommunikasjon i forkant av klubbskiftet for Sondre Mogset. Denne gode kontakten klubbene i mellom resulterer nå også i at det kan bli flere spillere som går mellom de to klubbene. Dette kommer vi tilbake til senere.