Spillere ut og spillere inn!

22/02/2016

DSC 0040

Som vanlig på denne tiden av året er det endringer i spillergruppene i de fleste klubbene. Også i Orkla er det noen som kommer og noen som går. Vi har tidligere presentert Sondre Mogset som ny Orklaspiller og informert om at Christian Eggen Rismark dessverre ikke fortsetter i Orkla. Her følger noen flere endringer i spillergruppene.

Opprinnelig Orklaspiller Christopher Grøset (bildet over) er nå tilbake i Orkla etter å ha spilt halvannen sesong i Meldal. Christopher (19) er en allsidig spiller som kan brukes både offensivt og defensivt - og vil i første omgang være en fin tilvekst til Orklas 4.divisjonslag.

2014 05 03 16.12.12 2

En annen spiller som også vil styrke 4.divisjonslaget, er Håkon Johannessen (bildet over), som er tilbake i Orklatrøya etter førstegangstjeneste og spill i moderklubben Skaun BK. Håkon (20) kan bekle både en stopper- og backrolle og vil helt sikkert bli en positiv bidragsyter både på trening og i kamp.

11009978 954596204571971 589018150799779214 n 2Sondre Mogset har som kjent gått fra Meldal til Orkla. En spiller som går andre veien er Svein Joar Slørdal Røvik (bildet over), som nå er klar for Meldal FK etter noen sesonger i Orkla. Svein Joar (21) er en hurtig og sterk forsvarer som forhåpentligvis vil bli en bra forsterkning for Meldal i 4.divisjon.

DSC 0005Gøran Aakerholm (bildet over) er en av spillerne som nå trapper ned og går til Svorkmo NOI og spill i 5.divisjon. Gøran (26) har vært en sterk bidragsyter over mange år i Orkla, men har slitt mye med skader og går nå inn som spillende trener i naboklubben Svorkmo NOI.

Det kan nok enda bli noen endringer i spillergruppene. Samtidig ser vi at egenrekrutteringen er veldig god. Flere av våre lovende juniorer er jevnlig aktuelle for trening og kamp med både A-laget og rekruttlaget, noe som er et resultat av god jobbing over lang tid nedover i aldersklassene. Utvikling av egne, unge spillere, vil bestandig være den viktigste rekrutteringsarenaen i Orkla og vi kommer tilbake med en nærmere presentasjon av disse ungguttene senere!