Orkla møter Træff i treningskamp

12/02/2016

20150530 154443Orklas A-lag i 3.divisjon åpnet treningskampene med å slå Verdal 4-3 på bortebane, mens rekruttlaget i 4.divisjon spilte 1-1 mot Strindheimrekruttene i sin første treningskamp. Neste kamp for A-laget spilles lørdag 13.februar på Sunndalsøra, mot Træff. Nedenfor kan du lese trener Arnstein Røen (bildet) sine vurderinger av sesongforberedelsene så langt.

Da skal vi ut i treningskamp nr 2. Vi kjører til Sunndalsøra for å møte Træff. Sist søndag spilte vi borte mot Verdal. Vår første kamp i år, etter en stor måned med trening. Vi har stort sett fått gjennomført det vi hadde planlagt i januar mnd, 3-4 økter har blitt avlyst pga kulde. Men slikt er ikke krise i det lange løp.

Vi var spente på hvor langt vi var kommet i arbeidet, og Verdal var en fin målestokk i så henseende. De hadde slått RBK2 og tapt knepent 4-3 mot Byåsen i de foregående treningskampene sine. Mest positivt med kampen er at vi ser igjen en del av vårt offensive mønster, det uten at vi har trent veldig mye på dette i januar. Vi skaper 8-9 STORE sjanser i 2.omgang , sånn sett bør flere settes i nota… Fysisk holder vi også Verdal godt, 8 spillere får 90 minutter og det har vi behov for i denne treningsperioden.

Lørdag møter vi Træff, et lag som rykket ned fra 2.div i fjor, og som har ambisjoner om å gjøre 3.divoppholdet så kort som mulig. Dette er en motstander som passer oss godt i en periode hvor vi prioriterer mengde. Grunnlaget vi legger nå vil forhåpentligvis gi oss poeng utover en tøff sesong.

Gledelig prestasjon også av vår rekruttgruppe sist lørdag mot Strindheim2 som spiller i 3.divisjon. Spesielt i 1.omgang henger vi godt med mot et forsterka 3.divlag. 2.omgangen har vi ballen mye og skaper noen sjanser som bør gi uttelling. Men Stheim utligner til 1-1 etter en god overgang på overtid. Men vi ser det gror godt bak A-laget. Totalt var 12 juniorer involvert i kampene sist helg. 5 mot Verdal og 7 mot Strindheim2.