Orkla feirer ungdomsfotballen i Orkdal kulturhus!

14/11/2015

DSCN2483Orkla FK markerer i dag avslutningen på en innholdsrik og positiv fotballsesong. Første del av markeringen foregikk i Orkdal Kulturhus, med en tilstelning for alle aldersbestemte klasser. Her fikk over 150 personer fra hele Orklafamilien se at Vigdis Hollakleiv (J19), Eirik Almli (G19), Magnus Høiseth (G14), Jonas Slørdal Røvik (G16), Josoue Niyomugabu (G13), Elisabeth Forren (J13) og Maria Staven Gjessing (J16) fikk sine Fair Play innsatspokaler for å ha representert Orkla på en positiv og god måte i sesongen 2015!

DSCN2426Orklas styreleder John Kåre Solem (bildet over) ønsket velkommen i kulturhuset og ga deretter ordet til RBK-legenden Gøran Sørloth (bildet under), som fortalte fra sin innholdsrike karriere både i klubb og på landslaget. Gøran snakket om viktigheten av "å bry seg" og om betydningen av å skape et positivt og inkluderende miljø. Han påpekte at dette gjelder uansett ambisjoner og nivå og enten det er snakk om Rosenborg, Orkla eller andre idrettsmiljøer.

DSCN2429I tillegg krydret Gøran innlegget sitt med mange artige historier fra RBK-tiden, inkludert en episode når en sprinttrener skulle kjøre ei hurtighetsøkt med Rosenborg-spillerne. Sprinttreneren fikk ca. 20 minutter før trener Nils Arne avbrøt med å si at dette så veldig bra ut og deretter konkluderte med at hurtighet ganske enkelt handler om å ta lengre steg-oftere!

DSCN2419Det unge bandet Monkeywrench var hyret inn for å stå for det musikalske i kulturhuset, noe de gjorde de en fortreffelig måte! Guttene fra Fannrem, Evjen, Børsa og Buvika viste at de behersker både rock og litt roligere saker og fikk velfortjent applaus fra publikum! Vokalist i bandet er for øvrig Orklaspiller Lars Dybdal (13).

DSCN2452Etter en kaffepause, var det så klart for høydepunktet i sesongavslutningen! Alle Orklalagene i ungdomsfotballen (13-19 år) ble presentert på scenen og spillerne fikk hver sin velfortjente diplom for å ha gjennomført en flott sesong i Orkla FK. På bildet over får J13 sine diplomer overrakt av seniorspillerne Erik Bjørkli Helgetun og Thomas Kristiansen.

DSCN2446I tillegg hadde trenerne valgt ut 1 spiller fra hvert alderstrinn som fikk overrakt klubbens Fair Play Innsatspokal. Kriteriene for å få denne pokalen er å ha vist stor treningsiver, gode holdninger - Fair Play inkludert, et positivt og godt humør, samt vist sportslig framgang. Med andre ord en utmerkelse som henger høyt. På bildet over ser vi Jonas Slørdal Røvik (G16), med sin innsatspokal.

DSCN2428Senere i kveld er det så klart for del 2 av Orklas sesongavslutning i Damphuset på Orkanger. Her blir det servert middag, det skal deles ut flere utmerkelser i seniorklassene både på kvinne- og herresiden og ikke minst blir det både musikk og mye sosialt samvær i trivelige omgivelser!