Orkla med en klar hjemmeseier mot Faaberg!

12/09/2015

DSCN2322Orkla var store favoritter i dagens 3.div.oppgjør mot Faaberg hjemme på Orkdalsbanken Stadion. Gjestene tok ledelsen 1-0, men deretter innfridde Orklaguttene forventningene og sto etter 90 minutter tilbake med en overbevisende 7-2 seier! Sondre Sørløkk var involvert i fem av hjemmelagets scoringer og var sterkt medvirkende til at Orkla fremdeles er en høyaktuell opprykkskandidat!

Orkla festet grep om kampen helt fra første spark på ballen og trykket Faaberg godt tilbake på banen. Til å begynne med resulterte dette ikke i scoringer og det var bortelaget som først fikk nettkjenning etter et kvarters spill av omgangen. Hjemmelaget brukte imidlertid ikke mer enn et minutt på å utligne ved midtbanespiller Sondre Sørløkk. Og etter dette sørget Orklaguttene for at det ikke var tvil om hvor seieren og tre nye poeng skulle havne.

DSCN2294Stopper Christian Eggen Rismark (nr. 4 på bildet over) ble gratulert med 2-1 scoringen etter å ha stanget inn en corner fra kaptein Steinar Gjersvoll. Da var det spilt 36 minutter. Deretter stjal hjemmelagets Sondre Sørløkk showet når han økte Orklas ledelse til både 3-1 og 4-1 før dommeren blåste til pause. Den godeste Sondre sto dermed med et hat-trick ved halvspilt kamp, etter at hjemmelaget hadde dominert stort gjennom hele omgangen.

DSCN2351Orkla og Hassan Halane (bildet over) fortsatte å eie ballen stort sett hele tiden også etter pause. Faaberg klarte kun i korte perioder å etablere noe særlig spill, men når rundt timen av kampen var spilt, kunne bortelaget godt ha redusert etter flere store sjanser. Her var Orklakeeper Håkon Lilleås Næss god og ha, når han ved et par anledninger mesterlig ryddet opp etter litt sløvt forsvarsspill av hjemmelaget.

DSCN2316Like etter disse Faabergsjansene svarte Orkla kort og kontant med å sette inn 5-1 og 6-1 bare med et minutts mellomrom! Først pekte dommeren korrekt på straffemerket etter at Sondre Sørløkk ble lagt i bakken inne i feltet. Erik Bjørkli Helgetun var sikker straffeeksekutør (bildet over) og kort etterpå var Sondre Sørløkk frempå med sin fjerde scoring for kvelden!

DSCN2296Martin Dybdahl (bildet over) spaserte så inn 7-1 på et innlegg fra Erik B. Helgetun etter et godt Orkla-angrep. Stadionuret hadde nå passert 67 minutter. Faaberg reduserte til 7-2 knapt 20 minutter før slutt, uten at de rundt 150 tilskuerne ble usikre på hvor seieren skulle havne. Til det hadde hjemmelaget fremdeles for god kontroll på kampen.

DSCN2336Orkla hadde byttet inn juniorspiller Vebjørn Trønsdal Bævre (1996) etter 54 minutter og mot slutten av kampen satte hjemmelaget inn ytterligere to juniorspillere. 98-modellen Espen Grøset (nr. 22 på bildet over) debuterte for A-laget og i tillegg kom også Øystein Berdal (1997) inn helt på tampen av oppgjøret.

DSCN2361Steinar Gjersvoll og Orkla leverte en solid forestilling i ettermiddag og viste at de har tenkt å bli med helt inn og kjempe om retten til å spille i 2.divisjon neste år. Lillehammer vant også sin kamp i dag med hele 8-0 hjemme mot Alvdal og topper tabellen med 38 poeng. Orkla har like mange poeng, men svakere målforskjell. Tynset på tredje plass står med 36 poeng og 1 kamp mindre spilt. Tynset møter Gjøvik-Lyn2 borte på mandag. Klikk her for alle resultater og tabell i 3.divisjon avd. 9.

DSCN2347Dagens Orklamannskap: Håkon Lilleås Næss - Stig Sandø (Øystein Berdal), Daniel Westerhaug Selbæk, Christian Eggen Rismark, Knut Kåre Aftret Brøndbo - Sondre Sørløkk, Steinar Gjersvoll, Hassan Halane - Håkon Sanden (Vebjørn Trønsdal Bævre), Erik Bjørkli Helgetun, Martin Dybdahl (Espen Grøset)