Flott fotballskolehelg!

06/09/2015

20150906 123308Høyt aktivitetsnivå og god stemning preget helgas Orkla Tine Fotballskole som ble arrangert for 12.gang! Hele 108 jenter og gutter fra klubbene Løkken, Svorkmo, Orkdal, Lensvik, Orkanger og Glimt deltakere! På bildet ser vi den ene guttegruppen sammen med sine instruktører.

Med de to flotte kunstgressbanene i Idrettsparken, samt Orkanger IFs klubbhus som base, kunne Orkla FK i år invitere til nok en Orkla Tine Fotballskole. Og responsen var upåklagelig! Godt over 100 jenter og gutter i alderen 9 til 12 år gjennomførte fotballskolen og koste seg med masse ulike fotballaktiviteter til tross for litt blandet vær.

20150905 152726Mange ballberøringer, masse smålagsspill og drøssvis med scoringer, kombinert med Fair Play og godt kameratskap er kjernen i fotballskolekonseptet. I tillegg setter fotballskolen også fokus et sunt kosthold og at aktivitetene skal foregå i trygge og gode omgivelser. Alt dette med utgangspunkt i fotballens breddeformel "Trygghet + mestring + utfordringer = trivsel + utvikling"!

20150905 113202Orkla Tine Fotballskole startet lørdag morgen i litt småregn og ikke alt for bra vær. I løpet av lørdagen måtte vi også tåle et par skikkelig kraftige regnskurer, uten at det gikk nevneverdig ut over humør og innsats. Deltakerne ble delt inn i grupper etter alder og med nesten 40 jentespillere ble det som vanlig egne jentegrupper (bildet over).

20150905 155918Aktive Orklaspillere - både på jente- og guttesiden - stilte opp som instruktører og i løpet av helga var totalt 40 Orklaspillere involvert som instruktører! Det å ha mange nok instruktører og et godt rammeopplegg for aktivitetene, er viktige suksessfaktorer for fotballskolen. Og tilbakemeldingene fra både deltakere og foreldre/foresatte tydet på at Orklaspillerne gjorde en god jobb med ungene! På bildet over ser vi lørdagens instruktørkorps.

DSCN2172Keepertrening inngår også i fotballskolen og det har i alle år vært gjennomført en egen keeperskole som en del av opplegget. Orklas keepertrener Bjørn Næss hadde derfor også i år ansvaret for en svært populær keeperskole, der rundt 25 spillere deltok både lørdag og søndag. På bildet ser vi Bjørn sammen med en av deltakerne.

DSCN2168Lange dager med mye fotballaktivitet krever påfyll av energi! Den faste kjøkkengjengen stilte opp også i år og serverte brødskive med vanlig godt pålegg i kombinasjon med Tine-drikke. Kosthold er et av fokusområdene på fotballskolen og både brødskiver og drikke gikk ned på høykant som vi ser! I tillegg ble det i år også servert frukt i en av pausene både lørdag og søndag.

20150906 130630En av nyhetene på årets Orkla Tine Fotballskole var en "Ferdighetsløype" der deltakerne konkurrerte i ulike ferdighetsformer. På bildet ser vi en av deltakerne prøve seg i 1 mot 1, med A-lagsspiller Daniel Westerhaug Selbæk som forsvarer. Dette ble en populær del av fotballskolen og noe vi helt sikkert tar inn i programmet også neste år.

20150905 154822Fair Play er en sentral del av fotballskolen! Alle deltakerne var derfor også i år gjennom en gruppevis Fair Play-prat (bildet over) der det ble pratet om hva som inngår i Fair Play-begrepet og hvordan vi forholder oss til dette både på fotballbanen, på skolen og i fritiden. Mange gode svar fra de unge fotballspillerne viste at dette er noe som er i fokus og det var derfor bred enighet om at gode holdninger og det å vise respekt for hverandre er viktig både på og utenfor fotballbanen!

DSCN2104Det virket som om alle de over 100 jentene og guttene koste seg og var fornøyd med årets fotballskole! Orkla FK takker derfor alle deltakerne for innsatsen og ønsker velkommen tilbake neste år!