2002-modellene på Klubb BDO-samling!

28/01/2015

2015 01 28 19.56.10

Før jul var det 2001-modellene som var inne på kretsens Klubb BDO-samlinger og nå er også 2002-modellene i gang! Orkla er som vanlig godt representert både blant jentene og guttene - og stiller også sterkt på trenersiden!

På bildet ser vi bak fra venstre: Karoline Staven Gjessing, Tina Snildal, Heidi Hestnes, Peder Kvåle og Emilie Berg Bjerkan. Foran fra venstre: Vegard Myklegard Kristiansen, Eirik Johansen Forbord, Theodor Sæterbakk og Elisabeth Forren.

Klubb BDO er inngangen i kretsens spillerutviklingsmodell og U13-gruppene (jenter og gutter født i 2002) har nå i januar gjennomført 3 treninger på Orkla Kunstgress. Spillerne som deltar på Klubb BDO er nominert av klubbene selv - og en av betingelsene for å delta er at klubbene også stiller med trenere for å gjennomføre de første tiltakene.

Det er klubber fra Orkdalsregionen som er med på disse 3 første samlingene som kjøres på Orkla Kunstgress. Etter dette skal spillerne inn til en kampdag i Bankhallen der de møter lag fra andre deler av fotballkretsen. Deretter blir gruppene krympet inn mot en felles kampdag for hele Trøndelag Fotballkrets, som gjennomføres på Steinkjer siste helga i mai.

Orkla er som sagt godt representert i Klubb BDO - og det er spesielt positivt at også klubbens trenere stiller opp og er med på å sikre god kvalitet på aktivitetene!